سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیعه

حوزه/ امام علی(ع) همیشه به حاکمان و استانداران زمان خود نیز توصیه می‌کردند که زندگی ساده ای داشته باشند و با اشرافگرایان نشست و برخاست نکنند.

حجت الاسلام سید علی رویدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به شخصیت امام علی (ع) اظهار داشت: پیامبر اکرم در خصوص امام علی(ع) نیز می‌فرمایند:« من شهر علم هستم و علی دروازه این شهر است» در جایی دیگر نیز می‌فرمایند:«من شهر حکمت هستم و علی در این شهر است» و این احادیث نشان از علم و حکمت امام علی (ع) است.

وی افزود: هر کس که بخواهد ساده زیستی را به صورت عینی تجسم کند باید به زندگی امام علی (ع) نگاه کند، وقتی که امام (ع) خانه‌نشین شدند در نخلستان‌ها چاه حفر می‌کردند و در اختیار فقرا قرار می‌دادند و همیشه در فکر نیازمندان بودند، اثبات این ادعا این است که وقتی حضرت علی(ع) به شهادت رسیدند فقرا و مساکین تازه متوجه شدند که کسی که به آن‌ها کمک می‌کرد و آذوقه برای آنان می‌برد این امام بزرگوار بوده و ایشان در عین ساده زیستی به فکر مردم و نیازمندان بودند.

حجت الاسلام رویدل  ضمن اشاره به سبک زندگی علوی خاطر نشان کرد: اگر به زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) نگاه کنیم متوجه می‌شویم زندگی این بزرگواران از پایین ترین طبقه افراد که در جامعه وجود داشتند، پایین‌تر بود و ایشان همیشه به حاکمان و استانداران زمان خود نیز توصیه می‌کردند که زندگی ساده ای داشته باشند و با اشرافگرایان نشست و برخاست نکنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شوط با اشاره به فضیلت‌های شب قدر تصریح کرد: طبق بیان امام صادق(ع) رزق و روزی و سرنوشت هرکس در طول سال در این سه روز رقم می‌خورد و پرونده اعمال همه به محضر امام رمان (عج) می‌رسد و ایشان این پرونده‌ها را امضا می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha