شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید حبیب‌الله حسنی،قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در غرفه خبرگزاری حوزه

حوزه/ قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، حضور چشمگیر مردم در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن را ناشی از اعتماد مردم دانست و گفت: حوزویان از فرصت اعتماد مردم به خود بیشتر استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب‌الله حسنی، با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»،  در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در خصوص حضور حوزویان در عرصه فعالیت های قرآنی، به خبرنگار «حوزه» گفت: من خودم شاگرد کوچک حوزه علمیه هستم و وقتی این حضور فعال حوزه در عرصه فعالیت های قرآنی را می بینم، باعث افتخار و بالندگی من هست.

وی تصریح کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی که فضای باز فعالیت برای حوزویان را فراهم کرده، دیگر هیچ بهانه ای برای حوزه های علمیه باقی نمانده که در عرصه فعالیت های دینی و قرآنی حضور نداشته باشد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز ما حوزویان و حوزه های علمیه، نه فقط در سطح داخلی که حتی در عرصه بین المللی، باید کار آمدی دین در اداره حکومت و کار آمدی دین و قرآن در امور زندگی و سبک زندگی مردم را به دنیا ثابت کنیم.

وی با بیان این که امروز حوزه علمیه ما اندوخته های علمی و معنوی بسیار ارزشمند دارد، گفت: با اطمینان می گوییم که از نظر سطح علمی، کمتر مرکزی از مراکز علمی جهان، با حوزه علمیه قم قابل مقایسه است، چرا که حوزه علمیه قم، به لحاظ جامعیت، به لحاظ تبیین و تفسیر درست از قرآن، حرف هایی برای گفتن دارد که در جای دیگری نمی توان یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی با بیان این که اول و آخر، و همین طور ظاهر و باطن ما با قرآن است، گفت: حوزه علمیه با همه بزرگان و اعاظمی که دارد و این بزرگان حقیقتا افتخار ما هستند، باید در استفاده از فرصتی که اکنون وجود دارد و می توان با سهولت به نشر معارف دینی پرداخت، نباید فعالیت های علمی و تبلیغی خود را فقط در عرصه داخل کشور محدود کنند.

وی با بیان این که مراجع تقلید، ناطق قرآن، تفسیر قرآن و ستاره های آسمان قرآن محسوب می شوند، گفت: اگر دولت ما برنامه ریزی و زمینه سازی کند تا مراجع بزرگ تقلید، حتی به کشورهایی  که ایرانیان و یا شیعیان زیادی در آن جا زندگی می کنند، سفر کنند، و جلب و جذب افکار مردم به سوی دین و قرآن، با نفس جلوس و حضور مراجع تقلید که مفسر قرآن هستند، صورت گیرد، آن وقت است که ما قرآن را جهانی و بر سر سفره همه مردم دنیا خواهیم دید.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که امروز سبک زندگی ها در بیخ گوشه حوزه علمیه قم یا تهران اسلامی نیست و این شرایط، وظیفه حوزه های علمیه را بسیار سنگین تر از قبل کرده است، گفت: ما مشاهده می کنیم که حضور مردم در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و به ویژه قسمت مشاوره بخش حوزوی نمایشگاه، بسیار پرشور بوده و این شرایط نشان از آن دارد که هم تشنگی مشاوره های دینی و مذهبی و نیاز به آن ها در مردم هست و هم این که مردم به روحانیت اعتماد دارند.

وی افزود: ما حوزویان باید با استفاده از شرایط کنونی که فضای ترویج مکتب اهل بیت(ع) فراهم است و همچنین با توجه به استقبال و اعتماد مردم به حوزویان، باید به بطن زندگی مردم وارد شده و به ارائه مشاوره های دینی و مذهبی بپردازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha