جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبک زندگی علوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به اینکه برای پیاده سازی سیره و روش زندگانی امیرالمومنین(ع) در جامعه نیازمند همت همه جانبه متولیان دینی و فرهنگی هستیم، افزود: سبک زندگی علوی و ارائه الگوی زندگانی ایشان بهترین راه مقابله با انحرافات اجتماعی است.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با اشاره به اینکه سالروز شهادت حضرت علی(ع) فرصت تجدید عهد و پیمان با ولایت است، ابراز داشت: حضرت علی(ع)  مولود کعبه بودند و  روز و مکان شهادت آن امام همام نیز در والاترین روزها و مکان ها رخ داد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به جایگاه والای امیرالمومنین علی(ع) در ابعاد مختلف زندگانی  فردی، حکومتی و اجتماعی، تصریح کرد: زهد، تقوا، عبادت، جهاد، عدالت و ساده زیستی حضرت الگوی جامعه بشری است، به گونه ای که حتی مخالفان آن امام همام نیز به آن اعتراف داشته و دارند.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه الگوگیری از شخصیت والای مولای متقیان علی(ع)  نیازمند دقت و بررسی زوایای مختلف زندگی ایشان است، خاطر نشان کرد: این الگوگیری را باید در ابعاد زندگی شخصی، خانوادگی ، اقتصادی، مدیریتی و ... بکار گیریم تا بتوانیم خود را از ارادتمندان آن حضرت قرار دهیم.

وی یادآور شد: حضرت علی(ع) با احیای باغات و حفر قنات برای نیازمندان ایجاد اشتغال می کردند،، به گونه ای که امروز این سیره ممتاز باید سر لوحه کار مدیران و مسئولان قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به اینکه برای پیاده سازی سیره و روش زندگانی امیرالمومنین(ع) در جامعه نیازمند همت همه جانبه متولیان دینی و فرهنگی هستیم، افزود: سبک زندگی علوی و ارائه الگوی زندگانی ایشان بهترین راه مقابله با انحرافات اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه ایام ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره برداری از فیوضات معنوی است، افزود: اوج زیبایی و بهره گیری معنوی و آرامش روحی انسان در شب های قدر نمود پیدا می کند، چرا که انسان با خلوت خود و راز و نیاز با پروردگار و توسل به شهید این ماه می تواند بهترین و معنوی ترین سرنوشت ها را برای خود رقم بزند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha