پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام صادقی آرمان

حوزه/ مدیر کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از حضور فعال این آستان مقدس در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران خبرداد.

حجت الاسلام صادقی آرمان با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن تهران فرصت خوبی برای ارائه کارهای جدید و آثار ویژه قرآنی در راستای ترویج فرهنگ استفاده از قرآن می باشد.
وی با بیان این که امسال بخشی از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موزه های قرآنی اختصاص داده شده است، گفت: با توجه به دعوتی که از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در این راستا به عمل آمد، تلاش کردیم با حضور در نمایشگاه الگویی در فضای قرآنی و موزه ای ارائه کنیم.
مدیر کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: در این نمایشگاه برخی فعالیت های موزه آستان مقدس که شامل آثار قرآنی و آثاری از گنجینه قرآنی کتابخانه آستان مقدس و فعالیت های قرآنی مرکز اسناد آستان به نمایش گذاشته شده است.
حجت الاسلام صادقی آرمان با اشاره به راه اندازی موزه تعاملی در غرفه آستان مقدس گفت: این موزه تعاملی شامل آثار دیجیتالی موزه آستان مقدس می باشد که در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.
وی با بیان این که آثار موزه و قرآن های آن به دلیل نفاست امکان جابجایی ندارد، گفت: از جمله آثار نفیس موزه آستان مقدس، دو عدد قرآن کریم منسوب به امام رضا و امام حسن عسکری علیهماالسلام است که برای نمایش آنها در نمایشگاه قرآن کریم، ماکتی از آن ساخته شد و از بخش گنجینه قرآن کریم کتابخانه آستان مقدس نیز از آثار موجود، یک نسخه را برای کارهای نمایشگاهی آماده کردیم که در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha