جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: ماه رمضان و شب های قدر فرصت مغتنمی برای تعالی و توبه کردن به درگاه خداوند است و همه باید قدر این این فرصت مغتنم را بدانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ،ظهر امروز در سخنرانی در مسجد میرزا تقی با گرامیداشت لیالی قدر، درباره شأن و جایگاه شب قدر گفت: در قرآن کریم یک سوره در شأن شب قدر نازل شده است و در منزلت شب قدر همین بس که قرآن در این شب بزرگ و ماه رمضان نازل شده است.

وی در ادامه  درباره چرایی نزول این کتاب آسمانی در ماه مبارک رمضان و در شب قدر گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید، ما قرآن را در شب قدر برای هدایت همه انسان ها نازل کردیم.

 آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به آیه شریفه، قل يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ‏، ابراز داشت: بهترین عمل در شب قدر، توبه کردن از گناهان گذشته است.

وی افزود: خداوند متعال در این آیه شریفه از قرآن کریم می فرماید: ای کسانی که به خودتان اسراف کردید، از رحمت خدا مایوس نباشید که خداوند تمام گناهان را خواهد بخشید.

مدیرحوزه علمیه استان همدان درباره ارزش توبه برای جوانان گفت: ماه رمضان فرصت مغتنمی برای همگان جهت تعالی و توبه کردن به درگاه خداوند است و به خصوص توبه برای جوانان و در شب های قدر بسیار با ارزش است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند در شب قدر از خداوند چه طلب کنیم؟ فرمودند، در شب قدر از خداوند متعال عافیت بخواهید و منظور از عافیت، عافیت روح، عافیت نفس، عافیت جسم و عافیت اجتماعی و عافیت در همه جوانب است.

وی با فرستادن درود به ارواح طیبه شهداء، افزود: باید در شب قدر به ارواح طیبه شهدای بزرگوار کشور عزیزمان سلام و درود فرستاد و قدر خون های پاک این عزیزان را دانست و از درگاه خداوند متعال برای آن ها علو درجات را مسألت کرد.

این استاد حوزه همدان در پایان به جایگاه سردار شهید حاج حسین همدانی اشاره و ابراز کرد: این شهید بزرگوار و مدافع حرم دارای مقام و مرتبه والایی در پیش گاه حضرت حق تعالی و مایه افتخار کشور عزیزمان و استان همدان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha