پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محسن فقیهی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همه مردم سعی کنند که در شب قدر در حق یکدیگر دعای خیر داشته باشند و عاقبت به خیری همگان را از خدای متعال مسئلت کنند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به اهمیت و فضیلت فوق العاده شب قدر اظهار داشت: قرآن به صورت دفعی در این شب بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل شده و بنا بر تاکید خود قرآن کریم، این شب برتر از هزار ماه است.

وی با بیان این که ثواب و ارزش اعمال در این شب عزیز بسیار بالاست، افزود: علاوه بر نماز و ادعیه های مخصوص این شب، یکی از اعمالی که بسیار ثواب دارد ، خواندن زیارت اباعبدالله الحسین است و حقیقتاً خوشا به سعادت کسانی که این ایام در کربلا هستند.

استاد حوزه یادآور شد: بنابر برخی روایات ثواب زیارت امام حسین(ع) در شب قدر آن چنان عظیم است که هم گناهان گذشته و هم آینده انسان را پاک می کند.

وی گفت: همچنین مراسم معنوی و پرفیض قرآن به سر گرفتن در این شب بسیار ثواب دارد و این که ما ائمه طاهرین (ع) را واسطه قرار می دهیم برای شفاعت در نزد خدای متعال ، معنای عجیبی دارد و آن هم این که همه خیرات و برکات به وسیله اهل بیت(ع) برای ما حاصل می شود.

آیت الله فقیهی اضافه کرد: همه این اعمال و عبادات برای این است که ما حقیقتاً با تمسک به تقوا و معنویت و زیر سایه قرآن و اهل بیت(ع) به گوهر والای انسانیت دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که در این شب عزیز همدیگر را از دعای خیر فراموش نکنیم، بیان داشت: در درجه نخست باید برای سلامتی و تعجیل در فرج صاحب الزمان(عج) دست به دعا برداریم و در مرتبه بعد برای سلامتی و توفیقات مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و همه خدمتگزاران به نظام و انقلاب و اسلام عزیز دعا کنیم.

این استاد حوزه افزود: همچنین بسیار لازم است که برای موفقیت جبهه مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی و تروریست های تکفیری دعا کنیم و از خدا بخواهیم که شیعیان را در هر جای دنیا نصرت عنایت فرماید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha