شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امر به معروف

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، ماه رمضان را فرصتی مناسب برای احیای این مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان امروز در دیدار با فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی استان، با اشاره به برکات ماه رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و تعالی معنوی است.

وی افزود: هرچه افراد در این ماه نسبت به تعالی روحی و اخلاقی خود تلاش کنند، به اجر والاتری در زمینه کسب معارف الهی نائل خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان خاطر نشان کرد: همه باید در انجام همه امور نخست رضای الهی را مد نظر قرار دهیم، چرا که همه کارها تا زمانی که برای خدا انجام نشود به ثمر نخواهد نشست.

وی به انتقاداتی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به نیروی انتظامی انجام می شود اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی بعد امنیت اجتماعی کشور را تامین می کند و نباید نسبت به برخی اظهار نظر ها توجه کند.

استاد حوزه علمیه استان همدان یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از اموری است که باید در جامعه نهادینه شود و در این میان نقش نیروی انتظامی به عنوان مجری و پشتیبان این فریضه بسیار تعیین کننده است.

وی  در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از راه های موثر ارتباط نیروی انتظامی با حوزه های علمیه شبکه تبلیغ و اطلاع رسانی است که با این وسیله مردم بالطبع در جریان امور نیروی انتظامی بیشتر قرار خواهند گرفت.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان تصریح کرد: وظیفه نیروی انتظامی این است که در برابر قانون شکنان و کسانی که نظم جامعه و امنیت جامعه را مختل می کنند با اقتدار بایستد.

وی یادآور شد: امید است در ماه مبارک رمضان فرضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جدی گرفته شود البته این امر باید از ارگان های دولتی آغاز شود و به جامعه منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی ابراز داشت: تا زمانی که بدنه دولت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ورود نکند، امیدی به اصلاح جامعه نیست و لازم است تا مدیران به زیر دستان خود در این زمینه تذکر دهند.

وی در پایان اظهار داشت: ماه رمضان که در آن قرار داریم می تواند نقطه عطفی در پیوند میان حوزه های علمیه و نیروی انتظامی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha