پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تمرینات المپیک دونده ماراتنی که روزه می‌گیرد

حوزه/ محمد حریزی ورزشکار مسلمان آمریکایی است که برنامه تمریناتش به خاطر روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، با دیگر دوندگان ماراتن تفاوت دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، درحالی که بیشتر ورزشکاران خودشان را برای ماراتن المپیک در 21 آگوست 2016 در ریو آماده می‌کنند، محمد حریزی ورزشکار مسلمان آمریکایی است که برنامه تمریناتش به خاطر روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، با دیگر دوندگان ماراتن تفاوت دارد. بیشتر دوندگان 2 بار در روز تمرینات دوندگی انجام می‌دهند که یک مرتبه 1 صبح و یک مرتبه مربوط به اواخر بعدازظهر می‌شود. اما محمد حریزی تمرینات دویدن آسان خود را به ساعات 6-7 بعد از ظهر و تمرینات سخت را به ساعت 1 صبح اختصاص داده و در زمان تمرینات نخست در حالت روزه بسر می‌برد. او برای اینکه بتواند دور دوم تمریناتش را با موفقیت به پایان برساند، مجبور است از خوابش کم کند و بعضی شب‌ها تا ساعت4 به رختخواب نمی‌رود.

این دونده 24 ساله مسلمان در ایالت کانکتیکات آمریکا از والدینی اهل آمریکا و لیبی به دنیا آمده است.

برپایه این گزارش به نقل از runnersworld.com، حریزی درباره تمریناتش می‌گوید: 2 هفته از تمریناتم بیشتر نگذشته و تمام این مدت در ماه رمضان قرار داشته‌ام و به همین دلیل مجبور شده‌ام محافظه‌کارانه پیش بروم.

کوین هانسون مربی این دونده مسلمان که شب‌ها برای نظارت بر تمرینات، با دوچرخه‌اش او را همراهی می‌کند می‌گوید: حزیری در دور دوم تمریناتش که در نیمه شب انجام می‌شود، می‌تواند غذا و آشامیدنی‌ها را استفاده کند. او پیش از اذان صبح به منزلش برمی‌گردند تا بتواند پیش از روزه گرفتن سحری کوتاهی داشته باشد.

یک هفته از ماه رمضان بیشتر نمانده و با وجود برنامه ریزی سختی که روزه‌داری برای این ورزشکار به همراه داشته، او معتقد است رمضان ماه دلنشینی، همراه با جمع‌های خانوادگی و تجدید حیات معنوی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha