جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار نماینده المصطفی با معاون وزیر علوم ماداگاسکار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قاضوی، نماینده جامعه المصطفی در ماداگاسکار پیش از ظهر امروز با کریستیان گِی رالیجائونا، قائم مقام وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی ماداگاسکار، دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قاضوی در این دیدار ضمن معرفی اجمالی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، تصریح کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب، ایران اسلامی به دستاوردهای ارزشمندی درحوزه های مختلفی علمی و فناوری دست یافته است.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های جامعه المصطفی در عرصه های بین المللی اظهار داشت: جامعه المصطفی با راه اندازی مراکز، موسسات و نمایندگی های مختلف در سراسر جهان، ضمن تربیت دانش پژوهانی از ملیت های مختلف، توسعه و پیشرفت علمی و معرفتی جوامع بشری را دنبال می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین قاضوی بهره گیری از برترین نظام های آموزشی جهان را از مهمترین ویژگی های آموزشی جامعه المصطفی عنوان کرد و یادآور شد: شناسایی استعداد دانشجویان و جهت دهی به استعداد ایشان، از مهمترین برنامه های نمایندگی جامعه المصطفی به شمار می رود.

 کریستیان گِی رالیجائونا، قائم مقام وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی ماداگاسکار نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت جامعه المصطفی در ماداگاسکار، ابراز داشت: تمدن پارس و پیشینۀ تاریخی ایران برای من بسیار جالب بود، به گونه ای که از دوران دبیرستان مطالعات خویش را در رابطه با ایران آغاز نمودم.

 وی مهمترین عامل شناخت ایران در میان ملت های مختلف جهان را وجود امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: ما از جمهوری اسلامی ایران، به دلیل مشارکت در توسعه ماداگاسکار و ارائه فعالیت های علمی و تحقیقاتی به جوانان این سرزمین تشکر می کنیم.

قائم مقام وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی ماداگاسکار گسترش دانشگاه های خصوصی را یکی از سیاست های وزارت آموزش عالی ماداگاسکار عنوان کرد و ابراز داشت: این مهم با توجه به عدم توانایی دولت در جذب همۀ جوانان علاقمند به تحصیل در دانشگاه صورت می گیرد.

معاون وزیر علوم ماداگاسکار با بیان این که تا چند سال قبل دانشگاه های خصوصی ماداگاسکار تنها 10 درصد از جمعیت دانشجویان این کشور را جذب می کردند، ابراز داشت: در حال حاضر 25 درصد دانشجویان ماداگاسکار در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند.

کریستیان گِی رالیجائونا توسعۀ دانشگاهها در شهرهای اطراف و خارج از پایتخت را از دیگر سیاست های وزارت علوم ماداگاسکار عنوان کرد و اظهار داشت: این مهم نیز به دلیل عدم توانایی تحصیل همه جوانان در پایتخت و شهرهای بزرگ مورد توجه قرار می گیرد و ایجاد دانشگاه در شهرهای کوچک تر استقبال می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha