جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوزدهمین مراسم افطار میان ادیانی مسلمانان و کاتولیک‌های شیکاگو برگزار شد

حوزه/ نوزدهمین افطار میان ادیانی سالانه مسلمانان و کاتولیک‌های ایالت شیکاگو در آمریکا، به همت شورای سازمان‌های اسلامی شیکاگو در بنیاد زکات آمریکا برگزار شد. در این گردهمایی نزدیک به ۲۰۰ تن از مسلمانان و کاتولیک‌های آمریکا حضور داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از  chicagotribune.com، نوزدهمین افطار میان ادیانی سالانه مسلمانان و کاتولیک‌های ایالت شیکاگو در آمریکا،  به همت شورای سازمان‌های اسلامی شیکاگو در بنیاد زکات آمریکا برگزار شد. در این گردهمایی نزدیک به 200 تن از مسلمانان و کاتولیک‌های آمریکا حضور داشتند و در آغاز به سخنان رهبران مذهبی درخصوص راه‌های ایجاد رابطه میان مذاهب گوش فرا داده و با غروب خورشید، مسیحیان مراسم افطار را با مسلمانان برگزار کردند. در میان سخنرانان اصلی این گردهمایی اسقف اعظم بلیز کوپیچ حضور داشت.

کوپیچ در سخنانش گفت: این گردهمایی فرصتی ارزشمند برای آشنایی بیشتر با همسایگان‌مان است و الگویی است که در سرتاسر ایالت باید از آن تبعیت شود. پس از تقریبا 2 دهه افطارهای میان ادیایی خوشبختانه ما بنیاد اسلامی قدرتمندی به منظور برای ایجاد رابطه، پرورش دوستی متقابل و پرداختن به موضوعات مورد علاقه طرفین در شیکاگو داریم.

کوپیچ با نقل قول از پاپ فرانسیس رو به مردم گفت: مسلمانان، کاتولیک‌ها، پروتستان‌های انجیلی و هندوها همه فرزندان خدای یکسانی هستند و باید در صلح در کنار یکدیگر زندگی کنند.

جیمی مرچنت سخنگوی بنیاد زکات نیز گفت: در زمانه کنونی همراه شدن اجتماعات دینی با همدیگر و فرستادن پیام همبستگی بسیار ضروری است. مهم است که ما از یکدیگر حمایت کرده و اجازه ندهیم که اعمال یک عده افراد منحرف موجب شود همدیگر را اهریمنی جلوه دهیم.

ریتا جورج تیرویچ، پروفسور الهیات دانشگاه بندیکت که کودکان 9 ساله و 11 ساله خود را به این مراسم افطاری آورده در سخنرانی خود، شیوه‌های مبارزه با اسلام هراسی را به کاتولیک‌ها  می‌آموزد. او در این باره می‌گوید: زمان شناختن همسایگان و اعضای مسجد نباید پس از حوادث اسلام‌هراسی باشد بلکه ما باید رابطه و دوستی را ابتدا ایجاد کنیم و هنگامی که اسلام‌هراسی رخ داد با دوستان‌مان تماس گرفته و از آن‌ها احوال‌پرسی کنیم.

کشیش توماس بایما، قائم مقام امور میان ادیانی اسقف اعظم شیکاگو نیز گفت: این نشست به این جهت مهم تا به طرف مقابل را بشناسیم. این مراسم افطاری تعادل و تصویری از پذیرش و درک متقابل ارائه می‌دهد. ما سوءاستفاده از مذهب را در حملات تروریستی می‌بینیم، اما آنچه را نمی‌بینیم زندگی پیروان عادی دین است که خشونت را مردود دانسته و دائم از آن‌ها پرسیده می‌شود که صدای مخالف کجاست؟ امشب ما آن صدا را می‌شنویم.

بایما در ادامه گفت: هر سخن منفی که درباره اسلام گفته می‌شود درباره مسیحیت و یهودیت نیز می‌تواند گفته شود. تمام متون مقدس این ادیان قابلیت انحراف به دست افراط‌گرایان را دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha