جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  جواد مروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: سید حسن نصرالله پیام داد که ملت ایران، دعا برای مردم یمن را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین جواد مروی، شب گذشته در مراسم افتتاحیه مراسم معنوی اعتکاف طلاب ایرانی و غیرایرانی در مشهد، ابراز داشت: سیره سلف می گوید هر کسی در حوزه های علمیه از نظر علمی به جایی رسیده و موفق شده، مدیون مسائل معنوی است.

وی با بیان اینکه با مطالعه تاریخ زندگی عالمان دین مشاهده می شود که در راه ادای وظیفه خود توفیق های بزرگی داشته اند، تصریح کرد: نخستین عامل، همت والا و مهمترین آن، تهجد، بکاء، شب زنده داری و ارتباط معنوی می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره همت بالای مرحوم علامه امینی در نگارش اثر گرانسنگ الغدیر، اظهار داشت: تاکنون گروه هایی از دانشمندان اهل سنت برای پاسخ به این کتاب گردهم آمده و به این نتیجه رسیده اند که هیچ پاسخی به آن ندهند و گرنه جهان اسلام متوجه و محل مراجعه مسلمانان به این کتاب ارزشمند می شود.

وی خطاب به طلاب معتکف گفت: امروز جورچینی از معنویت در اختیار دارید که می توانید در روزهای باقی مانده ماه رمضان که با عمل معنوی عظیم اعتکاف همراه کرده اید، قدر بدانید.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه گاهی یک شعر عصاره چند روایت است، یادآور شد: شیخ حسین حلی در شعری، خلاصه آنچه موجب تکامل است را شب زنده داری می داند.

وی افزود: برخی نویسندگان بزرگ جهان تسنن اعتراف کرده اند که اگر عالمان مذاهب اسلامی به اندازه عالمان شیعه یک دهم وظیفه خود را انجام می دادند، امروز اسلام همه دنیا را گرفته بود.

پیام سید حسن نصرالله به مردم مسلمان
وی با اشاره به دیداری که با سیدحسن نصرالله داشته است، گفت: توصیه او نسبت به مردم مظلوم یمن بود که امروز رسالت بزرگی را ادا می کنند و با همه سختی و کمبودها در برابر متصوفه و ناصبی ها به صورتی تمام قد ایستاده اند‌.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: سید حسن نصرالله  پیام داد که ملت ایران، دعا برای مردم یمن را فراموش نکنند.

گفتنی است، اعتکاف طلاب ایرانی و غیرایرانی از ۲۴ تا ۲۶ رمضان در شبستان های مسجد گوهرشاد در جوار مضجع منور امام هشتم(ع) در حال برگزاری است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha