شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عسکر دیرباز

حوزه/ عضو خبرگان رهبری خواستار جلوگیری از روند پرداخت حقوق های نجومی به مدیران و مسئولان در جامعه اسلامی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: با نگاهی به آیات قرآنی و روایات اهل بیت(ع) به خوبی متوجه می شویم که افرادی که در جامعه اسلامی دارای مناصب حکومتی و دولتی هستند باید سطح حقوق و زندگی شان در سطح اقشار متوسط به پایین جامعه باشد.

وی همچنین با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیئت دولت با ایشان مبنی بر لزوم پیگیری قاطعانه مساله حقوق های نجومی گفت: معظم له در این دیدار، به طور خاص بر لزوم برخورد با حقوق های نجومی برخی مدیران دولتی که با عدالت اجتماعی و آموزه های اسلامی همخوانی چندانی ندارد، تاکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز یادآور شد: حتی فراتر از این کسانی که در حکومت هم نیستند اسلام به آن ها تاکید می کند که زندگی شما طوری نباشد که مردم با حسرت به آن بنگرند و این مساله باعث افزایش شکاف اجتماعی شود.

وی تاکید کرد: البته بحث حقوق های نجومی یک مساله ساختاری است که باید به گونه ای عمل شده و قوانین به طوری تنظیم گردد که زمینه چنین پرداخت های نجومی از بین برود.

عضو خبرگان رهبری افزود: البته این سخن به آن معنا نیست که در جامعه اسلامی همه افراد باید حقوق و مزایای یکسان داشته باشند، چه آن که تخصص ها فرق می کند بلکه آن چه مهم است این که بدانیم صاحب منصبان حکومتی و دولتی نباید حقوق های نجومی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha