پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 386349
۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مختار جمعه

حوزه/ وزیر اوقاف مصر گفت: چه بهتر است که همه در کنار هم برای منافع بشریت گام برداریم؛ چرا که خشونت و افراطی گری بشریت را در تنگنایی خطرناک تر از جنگ های جهانی قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته مائورو جامنتی رئیس صومعه فرانسیسکویی های مقدس با محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر دیدار کرد.

مختار جمعه در این دیدار گفت: بیش از گذشته به این باور رسیده ام که ما می توانیم با واتیکان و کلیساها در راستای منافع انسان ها همکاری کنیم و بر این اساس عازم هستیم به سرعت برای نجات انسان ها از خشونت گامی برداریم؛ چراکه بشریت، امانتی در دست ادیان است و این دیدار نیز در زمانی صورت می گیرد که بشریت بیش از هر زمان دیگر نیازمند گفتگو است و ما از این جهت خوشحالیم.

وی افزود: ما دست خود را برای گفتگو با واتیکان یا کلیسای ایتالیا و تمام صلح دوستان جهان دراز می کنیم، چون ما نیازمند حمایت مشترک میان ادیان و احترام به بشریت با صرف نظر از دین آنها هستیم.

مبادا خشونت به فرهنگی جهانی تبدیل شود

وزیر اوقاف مصر درباره انتشار خشونت در جهان نیز گفت: من نگران هستم که خشونت به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود که در این صورت هیچ کس در امان نخواهد بود و در این زمینه اهل ادیان وظیفه دارند با این خطر مقابله کرده و جهان را از جنگ اعتقادات و باورها دور سازند؛ ما نیز به نوبه خود به وظیفه خود عمل می کنیم و منتظر کسی نمی نشینیم، اما چه بهتر است که همه در کنار هم برای منافع بشریت گام برداریم؛ چراکه خشونت و افراطی گری بشریت را در تنگنایی خطرناک تر از جنگ های جهانی قرار داده و همه در برابر خداوند متعال مسئولیم در برابر خشونت و افراطی گری بایستیم.

هیچ کس به تنهایی نمی تواند در برابر تروریست ها بایستد

وی افزود: ما اطمینان داریم هرچ گروهی به تنهایی نمی تواند در برابر این خطر بایستد، بلکه تمام بشریت باید به این خطر پی ببرند و با آن مبارزه کنند تروریست ها را در هرجا ریشه کن کنند.

از سوی دیگر پدر مائورو جامنتی رئیس صومعه فرانسیسکویی های مقدس از گفتگو با وزیر اوقاف مصر اظهار خرسندی کرد و سخنان وی را حکیمانه داست و افزود: مایه خرسندی است که ما با وزارت اوقاف مصر در جهت تحکیم فرهنگ صلح جهانی همکاری کنیم و در اینجا از وزیر اوقاف دعوت می کنیم در همایش صلح بین المللی در شهر آسیزی ایتابیا در سپتامبر آینده شرکت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha