پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 386351
۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
شب قدر الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: اگر یک مبلغ اسلامی نمی تواند با "حکمت و موعظه حسنه" اسلام را تبلیغ کند، بهتر است مردم را به خدای خود واگذار کند و هیچ شخص و گروهی حق ندارد از روش های خشونت آمیز برای دعوت مردم به اسلام استفاده کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم شب قدر الازهر با حضور احمد الطیب شیخ الازهر و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شماری از علما و طلاب الازهر و حافظان قرآن کریم برگزار شد.

شیخ الازهر در سخنان خود در این مراسم گفت: اسلام، دینی است که نظام آن بر اساس عدالت و انصاف و مساوات میان مردم بنا شده است و سرزمین هایی در جهان که تا کنون جنگی به خود ندیده اند، مسلمانان زیادی را در خود جای داده اند.

وی افزود: گرایش شمار زیادی از مردم آفریقا به اسلام از طریق حمله نظامی نبوده و از سوی دیگر هیچ شخص و گروهی حق ندارد از ابزارهای ساختگی و غیر از آنچه قرآن و سنت به ما معرفی کرده استفاده کند و از روش ها و ابزارهای غیر مجاز برای تبلیغ دین استفاده کند.

الطیب خاطر نشان کرد: قرآن به ما دستور داده که تبلیغ مردم به اسلام باید بر اساس حکمت و موعظه حسنه باشد و اگر یک مبلغ اسلامی نمی تواند این گونه اسلام را تبلیغ کند، بهتر است مردم را به خدای خود واگذار کند و هیچ شخص و گروهی حق ندارد از روش های خشونت آمیز برای دعوت مردم به اسلام استفاده نماید.

وی افزود: بسیار مایه تاسف است که امت اسلام گرفتار اختلاف و دو دستگی شده و مساله دردناکتر این است که مسلمانان به وظیفه دینی خود عمل نمی کنند و من در اینجا از تمام مردم مصر می خواهم دست به دست هم بدهند و تمام درها را به روی افراطیون و فتنه انگیزان ببندند.

در این مراسم السیسی رئیس جمهور مصر نیز ضمن تجلیل از شماری از حافظان قرآن کریم در سخنان خود از مردم مصر خواست مراقب مبلغان افراطی باشند و بازیچه دست افراطیون نشوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha