شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسرائیل

حوزه/امام جمعه سرایان با اشاره به اینکه مبارزه با اسرائیل یک مبارزه اعتقادی و دینی است، ابراز داشت: نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل نشان داد که مبارزه با استکبار تمامی ندارد و در همه شرایط حتی روزه داری هم باید ادامه داشته باشد

 حجت الاسلام نجم الدین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به اینکه روز قدس ریشه قرآنی دینی دارد، گفت: آیه اول سوره اسراء به موضوع قدس و اهمیت آن اشاره دارد.

 وی بابیان اینکه بیت المقدس قبله اول مسلمان است، ولذا برای مسلمان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در گذشته و در زمان پیامبر(ص) برخی از یهودی ها با پیامبر(ص) در گیر بودند که پیامبر آنها را شکست داد و حالا بعد از سالها اینها ادعا واهی دارند که بیت المقدس سرزمین پدری ماست و می خواهند با کمک استکبار جهانی بر این منطقه مسلط شوند که هرگز نخواهند توانست.

 امام جمعه سرایان با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیسی متاسفانه بیش از نیم قرن سال است که مردم فلسطین را آزار می دهد، گفت: اگر مسلمانان جهان و اعراب با هم متحد می بودند اسرائیل خیلی زوتراز اینها نابود شده بود.

 حجت الاسلام نجم الدین با بیان اینکه امام خمینی (ره) روز جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نامیدند تا توجه دنیا به سمت فلسطین جلب شود، گفت : نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل نشان داد که مبارزه با استکبار تمامی ندارد و در همه شرایط حتی روزه داری هم باید ادامه داشته باشد.

 وی، قدس را نماد مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: تا وقتی استکبار و ظلم در دنیاات مبارزه با ستم کار هم وجود دارد.

 امام جمعه سرایان با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس اکنون در بیش از 700 نقطه در ایران و بیش از 80 کشور دنیا برگزار می شود، اظهارداشت: حضورباشکوه مردم در راهپیمایی روزقدس مایه دلگرمی مردم مظلوم فلسطین است.

 وی با اشاره به اینکه امروزمهمترین مسئله درمورد موضوع فلسطین متحد نبودن اعراب است، افزود: اگر اعراب با یکدیگرمتحد باشند دشمن هیچ کاری نمی تواند از پیش ببرد.

 امام جمعه سرایان تاکید کرد: مردم روزه دار خراسان جنوبی و شهرستان سرایان امسال همچون سالهای قبل در روز قدس با حضور باشکوه در راهپیمایی، انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha