پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روحیه انقلابی

حوزه/ عرصه فرهنگی نیازمند مجاهدت و روحیه انقلابی است، اما متاسفانه روحیه انقلابی و مجاهدت در این زمینه، از بین رفته است.

حجت الاسلام هادی انتظاری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در درباره وضعیت فرهنگی، گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب که به ولنگاری در فرهنگ اشاره فرمودند، باید گفت که متاسفانه این ولنگاری در بخش های مختلف فرهنگی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: بحث فرهنگ در کشور رها شده و روحیه و ابهت انقلابی  در مسایل فرهنگی و دینی از بین رفته، خیلی ها در این امور کوتاهی می کنند و به خاطر حفظ جایگاه خود در بین مردم کاری نمی کنند.

وی افزود: پرداختن به امور فرهنگی نیازمند مجاهدت است، اما متولیان و ارگان های فرهنگی مانند دانشگاه ها واقعا در این زمینه کم گذاشته اند و بحث فرهنگ را جدی نگرفته اند.

مدیر حوزه علمیه اسدآباد با اشاره به تعریف فرهنگ گفت: قرآن و تعالیم اهل بیت(ع) منشور کامل و قانون غنی فرهنگی ما هستند و تعریف دقیق تعالیم و ارزش های فرهنگی را به خوبی برای ما تبیین کرده اند.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات فرهنگی باید مسأله فرهنگ به عنوان بحث زیرساختی و ارزش در بین جامعه و مسئولان مطرح شود و اهمیت آن برای همگان آشکار شود.

حجت الاسلام انتظاری یادآور شد: به منظور بهبود و حل مسایل فرهنگی باید از دو جهت به آن پرداخته شود که یک بحث، تدوین برنامه ها و منشور فرهنگی و بحث دیگر، توده های مردم و مسوولان و دستگاه های فرهنگی است.

استاد حوزه علمیه همدان به تاثیر گذاری حوزه علمیه در مسایل فرهنگی اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه می تواند ظرفیت های زیادی در عرصه فرهنگ و تاثیر گذاری در جامعه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این زمینه موانعی مانند عدم حمایت نهادهای فرهنگی و سازمان های مرتبط دیگر در بحث های تبلغی و اعزام مبلغ وجود دارد و در عمل سازمان ها ی مختلف خیلی در بحث فرهنگی به حوزه ها کمک نمی کنند.

مدیر حوزه علمیه اسدآباد در پایان افزود: عرصه فرهنگ نیاز دارد که بزرگان و دلسوزان حوزه با برنامه ریزی هایی متناسب با نیاز روز در این زمینه وارد شوند و در جهت ارتقا آن تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha