پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه / حضرت آیت الله مظاهری در جمع روزه داران مسجد حکیم اصفهان، گفتند: شفاعت اهل بیت(ع) امری قطعی و در قیامت راهگشا است و در یک کلام اهل بیت(ع) در این زمینه اختیار تام دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، ظهرامروز در ادامه سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حکیم اصفهان، شفاعت را از دیدگاه قرآن امری قطعی دانستند و بیان داشتند: این امر که در قیامت شفاعت اهل بیت(ع) به داد ما می رسد، موردی حتمی است، آن هنگام که از جهنمیان می پرسند علت به بهشت نرفتن شما چیست در پاسخ می گویند اهل بیت(ع) شفاعت ما را نکردند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: در قرآن آمده است که به پیامبر(ص) خطاب شد تا آنجا که تو راضی باشی به تو اجازه شفاعت داده می شود، علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می گوید بعید است پیامبر(ص) به بهشت رود و امت خود را نبرد، هر کس بشود و ممکن باشد مورد شفاعت قرار می گیرد، از دیگر اهل بیتی  که درقیامت بسیار شفاعت می کنند، زهرا(س) و حسین (ع) هستند که شما در مجالس عزا داری ایشان شرکت می کنید.

ایشان در مورد مراتب شفاعت اظهار داشتند: در روایات داریم که شفاعت خواص نیز کارگر می باشد، از جمله خواص می توانیم حضرت ابوالفضل(ع) را نام ببریم که در دنیا نیز با اجازه حسین(ع) خیلی کار انجام می دهد، آن گونه که اهل سنت نیز به آن حضرت اعتقاد دارند، انسان های متقی نیز می توانند شفاعت کنند ، آن گونه که به شفاعت همسران و همسایگان نیز اشاره شده است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر آن که شفاعت یک امر مسلم قرآنی و راویی است، اذعان داشتند: شفاعت به تجربه نیز ثابت شده است، خداوند ارحم الراحمین است و ما باید شکرگزارباشیم.

حضرت آیت الله مظاهری در مورد معنی شفاعت تصریح کردند: امام راحل در معنی شفاعت آن را به دعا تعبیر می کنند و می گویند پیامبر(ص) مستجاب الدعوه هستند و در روایت آمده که در قیامت آن قدر سجده کرده و امت خود را می خوانند تا ندا می آید و به ایشان گفته می شود حاجت تو برآورده شد و پیامبر(ص) هر کس که امکان داشته باشد را شفاعت می کند. معنی دیگر شفاعت به معنی شفاعت خواص و واسطه فیض است که 14 معصوم واسطه عالم فیض بوده و امام زمان(عج) امروز این واسطه می باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: در معنایی می توان به قرآن اشاره کرد که می فرماید اهل بیت شهدای اعمال اند، به این معنی که ای مسلمان تو باید الگوی همه باشی و دیگران به تو اقتدا کنند و تو به رسول خود، این به آن معنی است که همه چیز به دست 14 معصوم(ع)است و می توانند هر چه که بخواهند کم و زیاد کنند، در معنی آخر می توان گفت اختیار تام در اختیار اهل بیت(ع) است

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha