جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 جشن روزه اولی ها در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

در راستای انس نوجوانان تازه به تکلیف رسیده با فریضه روزه و آشنایی هرچه بیشتر آنها با معارف دینی، احکام و فضایل ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه روزه اولی ها در بوستان کودک آستان مقدس شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شیراز، در این مراسم با شکوه دختران دانش آموز ، با استماع سخنرانی کارشناسان مذهبی حرم مطهر،  ضمن فراگیری احکام این ماه مبارک در قالب داستان، تئاتر، مسابقه، بازی و سرگرمی، آموزش های لازم جهت بهره مندی از ماه میهمانی خدا را فراگرفته  و با احکام شرعی و مباحث اعتقادی از قبیل ویژگی های ماه مبارک رمضان، وظایف مسلمانان در ماه میهمانی خدا، آشنا شده و پس از آن ضمن شرکت در آموزش حرم  شناسی، با زندگینامه، مجاهدت ها و مناقب حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) و برادر بزرگوار ایشان حضرت محمدبن موسی الکاظم(ع) آشنا شدند.

روزه اولی ها پس از شرکت در این کلاس آموزشی و اقامه نماز مغرب و عشاء، افطار را  به همراه خانواده خود، میهمان خان کرم حضرت سیدالسادات الاعاظم شاهچراغ(ع) بودند.

همچنین برنامه مشابهی برای روزه اولی ها ی پسر در رواق دارالملائک حرم مطهر حضرت سیدمیر محمدبن موسی الکاظم(ع) برگزار شد و این عزیزان پس از شرکت در ویژه برنامه های تدارک دیده شده نماز مغرب و عشاء را به امامت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اقامه کردند و پس از آن افطار را به همراه خانواده خود، میهمان سفره پرخیر و برکت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) بودند.

لازم به ذکر است که همزمان با حضور روزه اولی های عزیز در ویژه برنامه های تدارک دیده شده در حرم مطهر، مادران آنها نیز در کلاس های آموزشی و مشاوره ای شرکت کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha