جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ممدوحی

آیت الله ممدوحی در جمع طلاب مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: طلاب با استفاده از سرمایه های طلبگی نسبت به تقویت بنیه دینی و اخلاقی خود اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه آیت الله حسن ممدوحی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه عنوان داشت: نظم و برنامه ریزی کلید موفقیت و پیشرفت طلاب و روحانیون است.

این استاد حوزه علمیه دوران طلبگی را نردبان ترقی و پیشرفت طلاب دانست و بیان داشت: طلاب در دوران طلبگی نشاط و سعه صدر داشته باشند و از توانایی و سرمایه هایی که در اختیار دارند در جهت تقویت بنیه های اخلاقی و دینی خود استفاده نمایند.

وی خاطر نشان کرد: طلاب در مسیر طلبگی همواره توسل و توکل به ائمه اطهار علیهم السلام داشته باشند چرا که یاد انبیاء الهی موجب پویایی و بالندگی طلاب خواهد شد.

آیت الله ممدوحی در ادامه افزود: زندگی طلبگی باید همواره آکنده از یاد و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام باشد، توسل به غیر خدا و ائمه موجب انحراف طلاب می گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سیره عملی ائمه اطهار علیهم السلام نقش بسزایی در اعتلای علمای دین دارد لذا طلاب نسبت به شرکت در مجالس اهل بیت علیهم السلام و تبیین مکتب آن ها اهتمام ویژه داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه در پایان ماه رمضان را ماه نزول قرآن دانست و اظهار داشت: قرآن مهم ترین سرچشمه معنویات و برکات الهی و مملو از معارف اسلامی است لذا شایسته است طلاب نسبت به محتوا و تفسیر آیات قرآن و همچنین ترویج آن در جامعه توجه ویژه ای داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha