پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مشرفی حوزه خراسان جنوبی

حجت الاسلام مشرفی گفت: دشمنان اسلام و مسلمین جهان با دیدن صف‌های به هم پیوسته مومنان در نماز عید فطر، در می یابند که نمی توانند اهداف خود را اجرا کرده و در افکار مسلمانان شکاف ایجاد کنند .

حجت الاسلام و المسلمین مشرفی، مدیر حوزه  علمیه خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، با اشاره به فلسفه عید سعید فطر اظهار داشت: عید فطر عید بندگی خداوند و روز نتیجه گیری روزه داران پس از یک ماه میهمانی خداوند و تلاش عبادی بندگان پس از روزه داری است.

وی با اشاره به اینکه روز اهمیت عید فطر از شب قدر کمتر نیست، افزود: روز عید فطر آغاز دوره ای پاکی روح و روان و آمرزش خداوند از بندگانش است که چنین روزی برای مسلمانان  عید و فرخنده می باشد.

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام با بیان روایتی از امام علی(ع) با این مضمون " إنَّما هُوَ عِيدٌ لِمَن قَبِلَ اللَّهُ صِيامَهُ و شَكَرَ قِيامَهُ"  تصریح کرد: عید فطر روز پاداش است كه خداوند روزه‏ و شب زنده ‏داري‏ بندگانش را پذیرفته است.

حجت الاسلام مشرفی نماز عید فطر را تجلی وحدت شیعه و سنی خواند و خاطرنشان کرد:  روز عید فطر برای همه ی مسلمانان یکسان است چرا که  خداوند پایان ماه مبارک رمضان را عید قرار داده و آن را عید پاکیزگی نامیده و این تقارن و همزبانی به طور طبیعی وحدت ایجاد می کند.

وی ادامه داد:  دشمنان اسلام و مسلمین جهان  با دیدن صف‌های به هم پیوسته مومنان  در نماز عید فطر، در می یابند که نمی توانند اهداف خود را اجرا کرده  و در افکار مسلمانان شکاف ایجاد کنند .

مدیر حوزه  علمیه خراسان جنوبی در پایان با اشاره به زکات و فطریه روز عید فطر افزود : مسلمانان با پرداخت فطریه که مرجع تقلید اعلام می کنند زمینه ی کمک به مستمندان و محرومان در دین اسلام را فراهم می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha