پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرمرشدی

حوزه/ حجت الاسلام میرمرمشدی گفت: عید فطر یعنی بازگشت به فطرت که درجاتش از ترک معصیت بسیار بالاتر است، وقتی انسان بتواند به فطرت اصلی خود نزدیک شود توانسته بزرگترین عید را درک کند.

حجت الاسلام سید احمد میرمرشدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به روایات اسلامی در مورد ارزش عید واقعی در بین مسلمانان، گفت: معصومین (علیها السلام) عید واقعی را روزی دانسته اند که گناهی در آن صورت نگیرد، در این روز توفیق فاصله گرفتن از معصیت و گناه، حرکت به سوی ذات احدیت و درک شکوه و عظمت حضرت حق حاصل می شود.

وی افزود:  در قرآن عید پیروزی معنوی و توفیقات معنوی مردم مورد توجه بوده و این آن چیزی است که موجب سرور معنوی و درونی انسان می شود، انسان وقتی بتواند رابطه خود را با خدای خود حفظ کند، سختی ها از دوش او برداشته می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه  در مورد عید سعید فطر اظهار داشت: عید فطر روزی است که طریقت مفهومی عید در آن نهفته شده است، عید فطر یعنی بازگشت به فطرت که درجاتش از ترک معصیت بسیار بالاتر است، وقتی انسان بتواند به فطرت اصلی خود نزدیک شود بزرگترین عید را توانسته درک کند.

حجت الاسلام میرمرشدی، خصوصیات عید فطر را بی نظیر دانست و بیان داشت: این عید زمان باز شدن زبان فطرت و از دست دادن حباب های ناپاکی است، انسان در ماه رمضان توفیق پیدا می کند فطرت حقیقی خود را پیدا کرده و شکوه ذات احدیت را درک کند، به راحتی با خدا گفتگو گند و از طریق فرشتگان در این ماه ارتباطی بلاوصف با خدا پیدا کند.

وی در مورد نماز عید فطر خاطرنشان کرد: نماز عید فطر،  نماز شکرگزاری بنده ای است که فطرت خود را یافته و سپس صیقل داده و از طریق ارتباط با معصوم وسپاس از خدا،  توفیق انس با فطرت خود را پیدا کرده است و اگر این انس معنوی که به واسطه تلاوت قرآن، انس با معصوم،  ارتباط با فرشتگان برای انسان حاصل شود را بتواند تا 11 ماه آینده حفظ کند، می تواند بصورت ملموسی حقیقت کمال انسانی و درک لقا الهی را درک کند، آدم هایی که می تواند معصومیت خود را حفظ کنند کسانی هستند که در کوچ تجلی معنوی قرار گرفته اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha