چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلیمن احمد عابدی،مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: شادی، همدلی و توجه به همنوعان بهره مسلمانان در این روز مبارک و فرخنده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، عید فطر را نوعی بازگشت، تحول، تغییر و تبدیل در زندگی انسان بیان کرد و ابراز داشت: عید فطر عید شکوفا شدن خواسته ها و کمالات انسانی است.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان نوعی همدلی بین افراد جامعه به وجود می آید، خاطر نشان کرد: این همدلی در روز عید سعید فطر باعث توجه به همنوعان می شود که با پرداخت زکات فطریه به نیازمندان و مستمندان علاوه بربهره بردن از این عید بزرگ باعث کم شدن فاصله طبقاتی نیز می شود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در ادامه به نماز با شکوه عید سعید فطر اشاره کرد و گفت:شکوه و عظمت نماز عید سعید فطر در جامعه اسلامی باعث یک نوع تجلی عاشقانه است که وحدتِ کلمه اسلامی در اجتماعات این روز شکل می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در ادامه، دوری از آتش، عبور از پل صراط، رحمت و قرب خدا را عیدی ماه مبارک رمضان بیان و خاطر نشان کرد: عیدی بزرگ ماه مبارک رمضان خشنودی خدا و رضایت انسان از خودش است.

وی با بیان این که با ممارست و تمرین می توان آثار و برکات ماه مبارک رمضان را طول سال با خود داشته باشیم، تصریح کرد: انسان می تواند آثارمعنوی و برکات ماه رمضان را  مکله وجود خود کند و آن را ادامه بدهد.

حجت الاسلام عابدی در پایان یادآورشد: مراقبت، مواظبت و حراست از آثار معنوی ماه مبارک رمضان اگر به صورت ظاهری در انسان نمایان باشد، اما به صورت ملکه نهادینه نشود، قطعا در کمترین زمان بعد از ماه رمضان همه چیز فراموش می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha