جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر بلاد اسلامی ، تجلی زیبای وحدت مسلمین در کل جهان است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: همه ما بعد از یک ماه روزه داری و حضور در ضیافت عظیم الهی ، روز عید فطر را جشن و شادباش می گیریم و از سویی باید از آمدن چنین عید سعیدی خوشحال باشیم و از سویی از بابت رفتن ماه پربرکت رمضان ناراحت و محزون باشیم.

وی افزود: در روایت داریم که وقتی ماه مبارک رمضان تمام می شد امام سجاد(ع) گریه می کردند و انشاالله که ما از برکات این ماه به خوبی استفاده کرده باشیم و حقیقتاً از محرومین از این ماه نباشیم.

استاد حوزه بیان داشت: در شب و روز عید فطر باید یکی از دعاهای ما این باشد که از کسانی باشیم که از مرحمت پروردگار استفاده کرده و محروم نباشیم.

وی بر لزوم حفظ و تداوم معنویت حاصل شده از ماه رمضان در ایام پیش رو تاکید کرد و افزود: عید حقیقی برای ما زمانی است که از معصیت به دور باشیم و مقابل ظلم بایستیم و سر تسلیم در برابر ظالم فرو نیاوریم.

آیت الله فقیهی همچنین ابراز امیدواری کرد: انشالله این عید سعید بر همه مسلمین مبارک باشد و همه کشورهای اسلامی به برکت چنین ایام فرخنده ای با هم متحد شده و علیه اسراییل غاصب و استکبار جهانی مبارزه تمام عیاری داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha