جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: پرداخت حقوق های نجومی در تضاد با ارزش های دینی و انقلابی کشور ما قرار دارد و باید با آن برخورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر مبنی بر لزوم عزل و مجازات متخلفان و بازگرداندن اموال به بیت المال در رابطه با قضیه حقوق های نجومی اظهار داشت: از مسئولان نظام اسلامی انتظار می رود که نسبت به مصرف بیت المال و حقوق خود نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند نه این که خدای ناکرده بخواهند منافع زیادی را از این طریق برای خود کسب کنند.

وی افزود: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب نیز در نماز عید سعید فطر فرمودند پدیده زشت دریافت های نامشروع از بیت المال ، نتیجه ترویج تجمل و اشرافی گری است و باید با این رویه های شوم به شدت برخورد شود.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین خاطرنشان کرد: نباید در جامعه اسلامی وضع به گونه ای باشد که بیت المال مسلمین به همین راحتی در اختیار مدیران قرار گیرد تا حقوق های چند ده میلیونی داشته باشند، چه آن که اساساً مدیران و کارگزاران نظام اسلامی خود باید الگو در رعایت و مصرف بیت المال باشند.
وی ادامه داد: از سویی اگر بر اساس ارزش های انقلاب نیز به مساله نگاه کنیم متوجه می شویم که انقلاب ما برای اجرای عدالت اجتماعی و ضد بی عدالتی های رژیم گذشته بود و حال آن که وجود چنین فیش های نجومی نقطه مقابل ارزش ها و آرمان انقلاب اسلامی است.
وی در خاتمه گفت : از سویی به شدت باید مراقب باشیم این مساله مشمول مرور زمان نشده و از اهمیت آن کاسته نشود ، ضمن آن که باید تدابیری اتخاذ شود تا از راه ها و قالب های دیگر شاهد چنین پرداخت هایی از بیت المال مسلمین نباشیم.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha