شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پارلمان اروپا

حوزه/ پارلمان اروپا باصدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل‌خلیفه اعلام کرد. حداقل ۸۱ درصد کل نمایندگان پارلمان اروپا با اقدامات آل‌خلیفه مخالفند.

بخ گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  606 نماینده پارلمان اروپا از مجموع 659 نفر حاضر در جلسه به بیاینه محکوم کردن اقدامات سرکوبگرایانه آل خلیفه رای مثبت دادند. پارلمان اروپا دارای 751 نماینده است که بر این اساس حداقل 81 درصد کل نمایندگان اروپا با اقدام های سرکوبگرانه آل خلیفه در قبال معارضین، مخالفند. 

پارلمان اتحادیه اروپا در این بیانیه سرکوب مستمر مدافعین حقوق بشر، مخالفین سیاسی و جامعه مدنی و محدودسازی حقوق اساسی در بحرین توسط آل خلیفه را به شدت محکوم کرده است.

پارلمان اروپا همچنین آزادی فوری و بی قید و شرط نبیل رجب، شیخ سلمان و دیگر فعالان مدافع حقوق بشر که به خاطر تلاش برای کسب حقشان در زمینه آزادی بیان و تاسیس جمعیت را خواستار شد. 

در این بیانیه رژیم آل خلیفه مسئول تضمین امنیت و سلامت شهروندان بحرینی سوای از رویکردهای سیاسی یا وابستگی شان دانسته شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا در این بیانیه گفتند: ثبات طولانی مدت بحرین فقط می تواند از طریق ایجاد جامعه تعددگرا که تنوع را محترم شمارد، تحقق یابد.    

این پارلمان نسبت به استفاده نادرست از قوانین مبارزه با تروریسم در بحرین توسط آل خلیفه برای لغو تابعیت معارضین به عنوان اهرم فشار سیاسی و مجازات آنان ابراز نگرانی نمود و از آل خلیفه بازگرداندن تابعیت به 300 معارض شامل روزنامه نگاران، مراجع، مدافعین حقوق بشر و سیاسیون هستند را خواستار شد. 

*  استمرار تعطیلی نماز جمعه در بحرین

خبر دیگری از بحرین حاکی است روحانیون بحرینی در اعتراض به سرکوب های آل خلیفه، برای چهارمین هفته متوالی از اقامه نماز جمعه خودداری کردند. روحانیون بحرینی همچنین اعلام کردند از اقامه نماز در شب، صبح و ظهر جمعه خودداری خواهند کرد. مردم بحرین قرار است امشب(جمعه شب) پس از اقامه نماز، جلوی مساجد بحرین تجمع کنند.

* مراسم زیارت قبور شهدای انقلاب بحرین با حضور مردم و روحانیون

همچنین از بحرین خبر می رسد مراسم زیارت قبور شهدای انقلاب این کشور روز پنج شنبه با حضور مردم و روحانیون برگزار شد. در این مراسم مردم بحرین با حضور بر مزار شهدای انقلاب خود در شهر های مختلف یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند و بر ادامه دادن راه آنان تاکید کردند.

 

مراسم زیارت قبور شهدای انقلاب بحرین با حضور مردم و روحانیون

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha