شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ حجت الاسلام حسین منیری گفت: عفت یک خودنگه‌دارنده درونی بوده و حجاب میوه آن است که در ظاهر افراد تجلی پیدا می‌کند.

حجت الاسلام حسین منیری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب و عفاف یکی از آموزه‌های اصیل دینی است و از طریق این دو مهم، حالت نفسانی به انسان دست می‌دهد تا از این طریق تمام اعضای بدن خود را می‌پوشاند و نیز عفت یک خودنگه‌دارنده درونی بوده و حجاب که میوه آن است در ظاهر افراد تجلی پیدا می‌کند.

وی افزود: در جامعه‌ای که بسیاری از گناهان در آن جریان دارد و در تیررس هجوم فرهنگی دشمنان به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان قرار دارد، رعایت حجاب و عفاف برای مقابله با این جریان‌ها ضرورت داشته تا جوانان در مسیر بندگی خداوند باشند و بنیان‌های خانواده  متزلزل نشوند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) نقده تصریح کرد: خوشبختى و سعادت زن و جامعه در گرو بهترين و نيکوترين عمل آنان است که بدون ضرورت مردان نامحرم را نبينند و مردان نامحرم نيز آنان را ننگرند و باید تا مى‌توانند از نامحرمان دورى کنند و کمترين ارتباط را با آنان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1314 بسیاری به خاطر موضوع حجاب و عفاف در مسجد گوهرشاد کشته شدند اما اکنون گاهی اوقات این ناآگاهی ها دیده می‌شود.

حجت الاسلام منیری با اشاره به راه‌های رونق الگوی حجاب و عفاف در جامعه بیان داشت: باید برای رونق الگوی حجاب و عفاف در جامعه خطرات هجوم فرهنگی و منافع حجاب مطرح شود وآگاه‌سازی مردم ازطریق رسانه‌ها، فضاهای مجازی نیز تاثیر به سزایی دارد اما برخورد چکشی به صورت گسترده جواب نمی‌دهد مگرتنها برای هنجارشکنان که امنیت روانی جامعه را بهم می‌زنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha