پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مصطفی ابوطالبی پور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) شهرستان میبد از بهره برداری ساختمان جدید این مدرسه در صورت فراهم شدن منابع مالی خبر داد و گفت: با افتتاح این ساختمان جدید، گنجایش مدرسه علمیه میبد به هزار طلبه افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام مصطفی ابوطالبی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تاریخچه مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) شهرستان میبد، گفت: این مدرسه توسط حجت الاسلام والمسلمین سیداسدالله امامی بنا نهاده شد، البته ایشان اجازه ساخت این مدرسه را از شخص امام خمینی(ره) در زمانی که دوران تبعید را در شهر نجف می گذراندند، گرفتند و بعد از ایشان نیز آیت الله اعرافی تولیت این حوزه را عهده دار شدند.

تحصیل ۱۹۰ طلبه

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) شهرستان میبد با بیان این که در حال حاضر 20 استاد حوزه در این مدرسه تدریس می کنند، ابراز داشت: در حال حاضر 140 طلبه در مدرسه  حجت بن الحسن(عج) مشغول به تحصیل هستند که با اضافه شدن طلاب جدیدالورورد در سال تحصیلی جدید، تعداد طلاب حوزه میبد به 190 نفر افزایش خواهد یافت.

رشته تخصصی حقوق و قضا راه اندازی می شود

وی در خصوص رشته های تخصصی نیز گفت: در حال حاضر سه رشته تخصصی امامت، حقوق و قضا و همچنین تفسیر در حوزه علمیه یزد فعال است که برخی از طلاب سطح 3 و سطح 2 حوزه میبد در این کلاس ها شرکت می کنند، اما با رایزنی های صورت گرفته، در سال تحصیلی جدید، رشته تخصصی حقوق و قضا در حوزه علمیه میبد تدریس می شود.

حجت الاسلام ابوطالبی پور در ادامه در خصوص تمهیدات پیش بینی شده برای سال تحصیلی جدید، افزود: در مقطع سیکل 25 نفر و درمقطع دیپلم نیز 25 طلبه جدید را جذب خواهیم کرد و به این ترتیب در سال تحصیلی جدید،  50 طلبه به آمار طلاب مدرسه حجت بن الحسن(عج) میبد اضافه خواهد شد.

پیش بینی پذیرش ۱۰۰۰ طلبه

وی در خصوص طرح توسعه حوزه علمیه شهرستان میبد گفت: ساختمان جدید حوزه میبد در زمینی حدود ۲۰۰ هزار متر مربع در حال ساخت است. در ساختمان جدید قسمت های مختلفی از جمله بخش آموزشی طراحی شده که با تکمیل آن، شهرستان میبد ظرفیت گنجایش یک هزار طلبه را خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) شهرستان میبد ادامه داد: یک قسمت از ساختمان جدید و در دست ساخت حوزه علمیه شهرستان میبد، استاد سرا شامل 24 واحد مسکونی است که موجب سهولت برای اساتید این حوزه علمیه خواهد شد.

وی در پایان گفت: ان شاءالله تا دو یا سه سال آینده ساختمان جدید حوزه علمیه میبد به بهره برداری خواهد رسید و قطعاً کمک قابل توجهی به ظرفیت آموزشی حوزه علمیه استان یزد خواهد کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha