پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمله مسلحانه به منزل روحانی شیعه

حوزه/ به گزارش پلیس ۳ مرد مسلح نزدیکی ساعت ۱۰:۳۰ شب به خانه صغیر احمد سیفی یورش برده و به روی او آتش گشودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به گفته پلیس شنبه شب مهاجمان مسلح در ناحیه بانی گالا در اسلام آباد به خانه یک روحانی شیعه حمله کردند که در این واقعه همسر این روحانی شیعه به شهادت رسیده و خودش مجروح شد.

به گزارش پلیس 3 مرد مسلح نزدیکی ساعت 10:30 شب به خانه صغیر احمد سیفی یورش برده و به روی او آتش گشوده، و سبب به شهادت رسیدن همسر ایشان سوبیا سیفی و مجروح شدن او شدند.

این روحانی شیعه امام جماعت مسجد شیعیان است که به حرفه معلمی مشغول می‌باشد و به گفته پلیس دزدی انگیزه این جنایت نبوده است و این جنایت یکی دیگر از وقایع فرقه‌ای علیه شیعیان پاکستان محسوب می‌شود.

همچنین گفته شده است که اختلاف بر سر مالکیت زمین مدرسه اسلامی «گلستان اهل بیت» انگیزه این جنایت بوده است. سیفی امام و معلم مسجد «گلستان اهل بیت» بوده است و هنگام وقوع این جنایت همراه با همسر و فرزندانش در محل زندگی‌شان داخل مدرسه علمیه حضور داشته‌اند. خوشبختانه 5 فرزند این روحانی پاکستانی در این واقعه آسیبی ندیده‌اند.

برپایه این گزارش به نقل از tribune.com.pk طالب مولا، یکی از افسران تحقیق ایستگاه پلیس بانی گالا با بیان اینکه پلیس تمامی جنبه‌های این جنایت را مورد ارزیابی قرار می‌دهد گفت: شواهد نشان می‌دهد که  این یک حمله فرقه‌گرایی بوده است که البته هنوز نظر قطعی داده نشده است.

یکی از مهاجمان مسلح شناسایی شده توسط پلیس وقاص با نام مستعار ویکی بوده است، و زمانی که سوبیا او را در حیات منزل‌شان مشاهده می‌کند به رویش آتش گشوده است. سوبیا فریاد کشیده و به داخل منزل می‌دود. هنگامی که سیفی به خارج از خانه می‌آید، وقاص حداقل 4 بار به سمت او شلیک می‌کند.

هدف مهاجمان، اشغال مدرسه علمیه بوده است

به گفته این روحانی شیعه انگیزه مهاجمان، اشغال مدرسه علمیه بوده‌است. او همچنین اعلام کرده که در صورت مشاهده دوباره مهاجمان می‌تواند آن‌ها را شناسایی کند.

وقاص و همدستانش پیش از این نیز به 2 روحانی شیعه دیگر با نام‌های مولوی شر محمد و دکتر الفت بر سر اشغال مدارس علمیه اسلامی حمله کرده‌ بودند. و پیشتر آن‌ها را تهدید کرده‌اند تا مدرسه را ترک کنند.

هنوز هیچ مظنونی در پی این جنایت بازداشت نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha