جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه خواهران۱

حوزه/ در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور به مناسبت روز عفاف و حجاب تأکید شده: حوزه‌های علمیه خواهران بویژه خواهران طلبه این سنگر بانان جبهه عفاف و پاکی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن  بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور به مناسبت روز عفاف و حجاب بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

فرامین الهی همه سرشار از حکمت و عبرت و ارزش‌ها و جلب نیکی‌ها و دفع بلیّاتی است که هر عقل سلیمی آن را درک می‌کند و با اندیشه درباره آن‌ها به لایه‌های پنهان در ورای ظاهر آن‌ها نیز می‌توان دست یافت.

کدام یک از فرامین الهی، اعم از واجبات و منهیات و حتی مستحبات و مکروهات را می‌توان یافت که فواید آن برای انسان پنهان باشد و یا فقها بر ارزش‌ها و حکمت‌ها و علمیت‌ آن شرحی نداشته باشند.

وقتی صحبت از حجاب و عفاف می‌شود، اعتبار آن بی آن‌که احتیاجی به دلایل پیچیده دشاته باشد، آشکار و هویدا است و مصونیتی که در اجرای آن برای بانوان ایجاد می‌شود امری نیست که در هر عقل سلیمی پوشیده باشد.

مرواید اگر در صدف از دست برد امواج اقیانوس‌ها محفوظ نماند هرگز نمی‌تواند سالم و به دور از دسترس خطرها به کمال و رشد خویش برسد و گنج‌های زمین اگر آشکار شوند به تاراج خواهند رفت و میوه‌های گران بها اگر بر شاخساری بلند قرار نداشته باشند طعمه حیوانات علف‌خوار خواهند شد.

برای بسیاری از بانوان عاقبت اندیش و صاحب دانش و اندیشه، جدای از مبانی ایمانی، حجاب حصار استواری است که در پناه آن آسودگی و راحتی خویش را می‌طلبند و خود را در معرض دست درازی منحرفین جامعه قرار نمی‌دهند و انگشت نما نمی‌شوند.

تهاجم فرهنگی سیاسی دشمن که با بکارگیری انواع شگردها و ابزارها به تضعیف و تمسخر و تغییر باورهای اصیل جامعه را دنبال می‌کنند به این اصل مهم اسلامی انسانی یعنی اصل صیانت زن آزاد و مسلمان نشانگر عمق و لزوم و تاثیر حجاب و عفاف در شکل‌گیری جامعه‌ای سالم و آزاد و مصون از آسیب‌های اجتماعی است لذا امروز زن مسلمان، زن آزاد و مستقل در سراسر دنیا بویژه ایران اسلامی بر حفظ این اصل مهم پای می‌فشارد و هزینه آن را با جان و دل پرداخته و خواهد پرداخت.

حوزه‌های علمیه خواهران بویژه خواهران طلبه این سنگر بانان جبهه عفاف و پاکی ضمن دعوت از تمامی بانوان ایران اسلامی جهت گرامیداشت روز عفاف و حجاب همگام با امت اسلامی و زنان و مردان مسلمان این روز را گرامی خواهند داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha