پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی فر  - حوزه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری طرح تهذیبی میثاق طلبگی با حضور متقاضیان ورود به حوزه در این استان خبرداد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه از برگزاری دوره 10 روزه طرح میثاق طلبگی برای داوطلبین ورود به حوزه علمیه کرمانشاه خبر داد و عنوان داشت: داوطلبین ورود به حوزه علمیه با شرکت در این دوره علاوه بر شناخت اجمالی از فضای طلبگی از سوی مسئولان حوزوی مورد گزینش قرار می گیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: داوطلبین حوزه علمیه باید بدانند که کسب علم در این مسیر عمل به دستورات دین و صیانت از مرز دین و باورهای اسلامی است لذا منتخبین ورود به حوزه مصداق بهترین بندگان خداوند متعال هستند در نتیجه باید در مسیر طلبگی نسبت به تحصیل علم و کسب فضائل اخلاقی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آگاهی داوطلبین ورود به حوزه علمیه نسبت به رسالت طلبگی ارزش و جایگاه سربازی حضرت ولی عصر (عج) و همچنین مسئولیت خطیر طلبگی را برای آن ها مشخص کرده و آن ها را به خودباوری می رساند و در این عزیزان انگیزه ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدی فر گفت: در راستای هویت بخشی، ایجاد انگیزه و تبیین مسئولیت عظیم طلبگی یک دوره تهذیبی با حضور اساتید اعزامی از قم و همچنین برپایی کارگاه های اخلاقی و تهذیبی برای داوطلبین ورود به حوزه علمیه کرمانشاه برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبین ورود به حوزه با شرکت در برنامه های میثاق طلبگی از جمله برگزاری جلسات اخلاق با حضور اساتید بومی و اعزامی از قم، تدریس کتب رسمی طلبگی، اخلاق و آداب طلبگی و آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه در این دوره 10 روزه با اصول اولیه طلبگی آشنا شده و آماده تحصیل در مدارس علمیه می شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha