سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجاب

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: ما باید برای نهادینه کردن فرهنگ حیا و عفاف در جامعه از دوران دبستان برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

طیبه توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: از جمله اقدامات ضروری که معلمان و مربیان و به ویژه خانواده ها باید برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهند توجه به این اصل است که باید برای یک دانش آموز دختر ضرورت حفظ و رعایت حجاب و عفاف به خوبی جا بیفتد و در درونش نهادینه شود.

وی اضافه کرد: طبعاً وقتی این مساله به خوبی در دانش آموزان دختر نهادینه شد وقتی آن ها وارد دانشگاه یا محیط های دیگر جامعه می شوند به حفظ حیا و تاکید بر حجاب و عفاف پایبند خواهند بود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با تاکید بر این که ما باید بر روی مساله حجاب و عفاف ، کار عمیق فرهنگی و علمی انجام دهیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم، گفت: نخبگان و برنامه ریزان باید به صورت علمی و کارشناسی روی این موضوع کار نموده و مسئولان نیز با دغدغه مندی و احساس مسئولیت موضوع را دنبال کنند.

وی افزود: به اعتقاد بنده، مساله حجاب به جای آن که عمیقاً درباره آن فرهنگ سازی صورت گیرد بیشتر حالت شعاری به خود گرفته و به همین خاطر تا حدی اثربخشی آن کاهش یافته است.

توکلی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر ما از ابتدا می توانستیم با تکیه بر راهکارهای علمی تر و روانشناسی شده تر ، دست به فرهنگ سازی می زدیم ، در این راستا موفق تر می بودیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha