جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 386990
۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
محمد شمس الدین زاده - بشرویه

حوزه/ حجت الاسلام شمس الدین زاده، حجاب هر بانوی مسلمان را هویت او قلمداد کرد و گفت : چادر و حجاب هر بانویی هویت و مایه عزت و عظمت اوست.

حجت الاسلام محمد شمس الدین زاده، در گفتگو با خبرنگار حوزه در بیرجند با اشاره اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، اظهار داشت: عفاف و حجاب نخستین مسئله ای است که به عنوان نماد فرد مسلمان مطرح است.

وی ادامه داد: عفاف و حجاب سلیقه ای نیست، بلکه برای پاک زیستن هر مسلمانی است تا در برابر امراض دنیوی تسلیم نشود و در برابر گناه بایستد و از آن دوری بورزد.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه حجاب تنها برای بانوان نیست، تصریح کرد:  پوشش تنها محدود به بانوان نیست، بلکه در جامعه اسلامی تمام اقشار از اعم زن و مرد باید این حدود را رعایت کنند.

وی، وضعیت عفاف و حجاب جامعه کنونی را نگران کننده خواند و خاطرنشان کرد: مهم ترین دلایل را می توان نبود تلاش گسترده فرهنگی برای رفع ابهامات و سردرگمی های جوانان دانست و افزایش تهاجمات فرهنگی در ماهواره ها و شبکه های اجتماعی و نبود فرهنگ استفاده از آن نیازمند توجه بیشتری است.

حجت الاسلام شمس الدین زاده، نقش رسانه ملی را برای مقابله با تهاجمات فرهنگی بسیار مهم دانست و گفت: با استفاده از شیوه های مختلف باید با تهاجم غرب مقابله کرد که در این میان رسانه ملی بهترین کارایی را در ایفای این نقش به عهده دارد که می تواند با ساخت سریال ها و برنامه های فرهنگی قدمی بزرگ برای ترویج فلسفه حجاب برداشت.

وی افزود: ما باید زیبایی های حجاب را درقالب فرهنگ برای مردم و جوانان تبیین کنیم و آن را به صورت یک فرهنگ عمومی در بین مردم جا بیاندازیم، زیرا هرکس از دیگری الگو می گیرد و باید الگو های بزرگ اسلامی را به جوانان یادآور کنیم.

امام جمعه بشرویه با اشاره به وظیفه مهم روحانیون در ترویج عفاف و حجاب، گفت: روحانیون باید با آگاه سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث ترویج عفاف و آگاه کردن جوانان شوند و تاثیرات تهاجم فرهنگی را با فعالیت در شبکه های مجازی کاهش دهند.

وی ادامه داد:علاوه بر آن روحانیون می توانند با تبیین ارزش های حجاب در مدارس  و جامعه فرهنگی آنان را با اسلام آشنا تر سازند.

 این کارشناس فرهنگی، چادر هر بانوی مسلمان را هویت او قلمداد کرد و گفت : چادر و حجاب هر بانویی هویت و مایه عزت و عظمت اوست و اگر در جامعه اسلامی رعایت نشود، زمینه گناه و فساد اجتماعی فراهم خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha