پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: در دوره مدیریت جدید حوزه های علمیه شاهد برنامه ریزی بهتر و منسجم تر برای طلاب جوان به منظور آماده کردن آن ها برای فعالیت های علمی و تبلیغی باشیم.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک به آیت الله اعرافی به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه اظهار داشت: به لطف الهی در مدیریت سابق حوزه کارها به خوبی انجام شده و وضعیت حوزه های علمیه از جهات علمی و اخلاقی موفق بوده است.

وی افزود: آیت الله حسینی بوشهری انصافاً اقدامات بسیار خوبی را انجام داد که ان شاءالله در دوره مدیریت جدید آن برنامه ها با قدرت بهتر ادامه یابد و منشا آثار و برکات بیشتری در سطح حوزه های علمیه شود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی لازم است که برنامه ریزی بهتر و منسجم تری را در حوزه شاهد باشیم که هم طلاب و فضلا و هم اساتید و مدرسین بهتر بتوانند اهداف کلان و متعالی حوزه را محقق سازند.

وی گفت: درباره طلاب جوان ما باید از همان سال های ابتدایی تحصیل، طوری برایشان برنامه مشخص کنیم که سال به سال بر توانمندی های علمی، تبلیغی، قلمی شان افزوده شده و بتوانند به خوبی حق سربازی ولی عصر(عج) را ادا کنند.

آیت الله فقیهی یادآور شد: همچنین نباید از اهمیت مساله تبلیغ در حوزه غفلت کرد و برنامه ریزی داشت تا هم اساتید و هم طلاب و فضلا در زمان های لازم به امر هجرت و تبلیغ بپردازند و البته در این خصوص یک سری مشوق ها و امتیازاتی در نظر گرفته شود که افراد انگیزه بهتری داشته باشند.

وی بیان داشت: به هر حال باید طوری در حوزه  برنامه ریزی کرد که هم در جهت علمی و هم به خصوص اخلاقی و معنوی، طلاب رشد کرده و بتوانند در خدمت به اسلام و در مسیر نشر معارف اهل بیت(ع) موفق باشند.

وی گفت: این مساله برنامه ریزی دقیقی می طلبد که با درایت خاصی توام باشد تا هم اهداف در بعد سیاسی و اجرایی حفظ شود و هم بُعد معنوی و علمی و تقوایی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از جهت سیاسی ، باید در مسیر حفظ و تقویت روحیه انقلابی کار کرد و نظرات مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید را حتماً مورد توجه جدی قرار داد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha