جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی برگزار می گردد

حوزه / بیش از ۳۱۰ اثر علمی و فرهنگی از نويسندگان داخلي و خارجي با موضوع حضرت رضا(ع) و خاندان آن حضرت، که به دبيرخانه نهمين جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي رسیده، در اختیار گروه داوری این جشنواره قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دبير اجرایی جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوي اظهار داشت: با پايان مهلت ارسال آثار براي نهمين جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي، بیش از 310 اثر داخلي و خارجي به زبان‌هايي همچون فارسي، عربي، انگليسي، اسپانیولی، کردی، تركي آذربايجاني، كره اي، نروژي و ... از كشورهايي همچون لبنان، كره جنوبی، نروژ، الجزابر، هند، دانمارك و ... به دبیرخانه نهمين جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي رسیده است.

قيصري نيک خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به جشنواره شامل 242 كتاب، 14 پايان نامه، 42 اثر شايسته چاپ و 16 كتاب ديجيتال مي باشد. در مجموع آثار رسیده، 42 اثر به زبان های غیر فارسی است که حسب نظر شوراي سياستگذاري جشنواره براي پنج گروه داوري جهت ارزيابي آثار و معرفي برترين هاي حوزه رضوي ارسال شده است.

وی با بيان اينکه بيشترين آثار ارسالي در حوزه علوم و معارف و تاریخ و سیره رضوی است، افزود: بخش مهمی از آثار رسيده به دبيرخانه، در بخش کتاب شامل محورهاي علوم و معارف رضوي، تاريخ و سيره رضوي، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان‌هاي خارجي، و ... بوده و تعدادي اثر نيز مربوط به سه بخش « کتاب دیجیتال»، «پايان‌نامه» و «آثار شايسته چاپ» است.  قيصري نيک، هدف از برگزاري اين جشنواره را اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليت‌ّهاي علمي، هنري و پژوهشي مرتبط با سيره، زندگي و ابعاد مختلف شخصيت حضرت رضا(ع) و شناسايي، تجليل و حمايت از توليدکنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه فرهنگ رضوي و کمک به انتشار گسترده آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: نهمين جشنواره بين‌المللي انتخاب کتاب سال رضوي، با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت شامل حضرت موسی الکاظم، حضرت جوادالائمه، حسين بن موسي الکاظم، احمد بن موسي الکاظم علیهم السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها در دهه کرامت در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha