جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلاس های تابستانی - تابستان

مدیر حوزه علمیه علی بن ابی طالب (ع) شهرستان ملایر، برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه در ایام تابستان را تشریح کرد.

حجت الاسلام علی‌اصغر زارعی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، درباره برنامه‌های حوزه علمیه علی بن ابی طالب (ع) شهرستان ملایر در ایام تابستان، اظهار داشت: در ایام تابستان برنامه‌های مختلفی برای حوزه علمیه علی بن ابی طالب (ع) در نظر گرفته شده که تعدادی از این برنامه‌ها از سوی خود مدرسه صورت می‌گیرد و برخی دیگر از برنامه‌ها نیز از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه استان همدان ابلاغ شده است. 

وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در ایام تابستان در حوزه علمیه علی بن ابی طالب (ع) شهرستان ملایر برگزار می‌شود، طرح ولایت از طرف موسسه امام خمینی (ره) قم است؛ البته برنامه اصلی این طرح، در شهرستان سامن اجرا می‌شود و تعدادی از طلاب حوزه علی ابن ابی طالب (ع) شهرستان ملایر در آن شرکت دارند. 

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابی طلاب (ع) شهرستان ملایر افزود: اصل و ریشه این طرح دانشجویی است و به منظور آشنایی دانشجویان با بحث سیر ولایت از اولیا الله و پیامبران تا امامان و ولایت فقیه و همچنین بالا رفتن توانایی طلاب در پاسخ گویی به شبهات برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های دیگر پیش بینی شده برای ایام تابستان مدرسه علمیه علی بن ابی طالب (ع) شهرستان ملایر، می‌توان به طرح ضیافت ملکوت اشاره کرد که در شهر قم برگزار می‌شود و تعدادی از طلاب ملایر در این برنامه شرکت می‌کنند؛ البته این برنامه سال گذشته به مدت یک ماه برگزار شد و امسال زمان برگزاری آن ۱۰ روز است. 

حجت الاسلام زارعی با معرفی برنامه‌های دیگر حوزه علمیه علی بن ابی طالب (ع) شهرستان ملایر در ایام تابستان، گفت: برنامه دیگری تحت عنوان طرح جامع تذهیبی و برنامه‌های اخلاقی برای ایام تابستان در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: در طرح جامع تذهیبی و برنامه‌های اخلاقی، دو مدرسه از سوی حوزه استان همدان برای اجرای این طرح انتخاب شده است که یکی از این مدرسه‌ها، مدرسه علی بن ابی طالب (ع) ملایر است که در این طرح، مدیر، دو نفر از اساتید و حداقل پنج نفر از طلاب هر مدرسه علمیه حضور دارند. 

مدیر حوزه علمیه علی بن ابی طالب (ع) شهرستان ملایر افزود: طرح دیگر پیش بینی شده برای ایام تابستان، طرح تربیت مربی در آثار شهید مطهری است که مدتی به عنوان طرح مطالعاتی بود و در حال حاضر نیز هدف این طرح تربیت مربی است. 

وی خاطرنشان کرد: این طرح از ۱۸ تیرماه تا ۱۸ مردادماه و در مشهد مقدس برگزار می‌شود و تعداد شرت کنندگان امسال به دلیل محدودیت طرح از سال قبل کمتر است. 

حجت الاسلام زارعی در پایان با اشاره به طرح حوزه انقلابی نیز گفت: حوزه انقلابی عنوان طرح دیگری است که با توجه به فرمایشات و تأکید مقام معظم رهبری راجع به انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌ها، برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha