پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از نتایج استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی، تزلزل در بنیان خانواده و بروز مشکلات متعدد فردی و خانوادگی است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که به هیچ وجه نباید نسبت به آثار و عوارض شبکه های اجتماعی و نیز سایت ها و فضای مجازی ، بی تفاوت و یا کم تفاوت بود، اظهار داشت: شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی در عین فواید و کاربردهای خوبی که دارد می تواند در صورت غفلت و بی توجهی ما و استفاده نادرست از آن ها به بلای جان افراد و خانواده ها تبدیل شود ، کما این که بسیاری از پرونده های قضایی در دادگاه ها را که بررسی می کنیم متوجه می شویم که بی ارتباط با همین موضوعات نبوده است.

وی همچنین افزود: از این حیث که معمولاً نظارت بر چگونگی حضور افراد در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دشوارتر است، لذا آسیب آن ها حتی از برنامه های شبکه های ماهواره ای بیشتر و خطرناک تر به نظر می رسد و از این رو خانواده ها و به خصوص والدین نباید نسبت به این قبیل موضوعات بی تفاوت و یا کم تفاوت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی خاطرنشان کرد: اتفاقاً در برهه زمانی کنونی، یکی از عوامل اصلی رشد ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی و به ویژه افزایش طلاق در جامعه ناظر بر همین شبکه های اجتماعی و نیز ماهواره ای است که باعث فساد و تزلزل در بنیان های خانواده و اعتقادات افراد جامعه شده است.

وی همچنین بیان داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تهدید بنیان هاى خانواده و نیز افزایش نارضایتی های خانوادگی یکی از آثار شوم استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است که باید هم برنامه ریزان جامعه و هم خانواده و کارشناسان به فکر چاره اساسی در این رابطه باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha