پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مدیر کل اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه با مدیر حوزه استان قم

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: حوزه علميه سرمايه‌هاي انساني و ظرفيت‌هاي خود را صرف انقلاب كرده است. اما بايد بيش از اين حركت مي‌كرد و نظام جمهوري اسلامي هم بايد بيش از اين از ظرفيت حوزه بهره‌مند مي‌شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد فرخ‌فال در نشستی با  مديركل و جمعي از مديران اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه، با قدرداني از خدمات اداره كل پژوهش در پشتيباني محتوايي برنامه‌هاي رسانه ملي  اظهارداشت: رسالت بسيار زيبا؛ مهم و سنگين صدا و سيماي جمهوري اسلامي تنها در صورتي مي‌تواند محقق شود و رسانه ملي زماني مي‌تواند وظيفه خود در ارتباط با انقلاب اسلامي را عملياتي كند كه از پشتيباني يك مركز علمي و عملياتي مستقل مانند تشكلات اداره كل برخوردار باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: آنچه در جلسات مربوط به مباحث رسانه چه در شوراي عالي حوزه و چه در جامعه مدرسين مورد  توجه است، موضوع محتواي ديني برنامه‌هاي رسانه ملي است، تصور مي‌كنم كه اين جايگاه غني و قدرتمند مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما بر غناي علمي و محتوايي رسانه مي‌افزايد و آن را تضمين مي‌كند.

وی گفت: به نظر مي رسد ظرفيت مركز پژوهش ها كه حلقه واسط ميان حوزه و رسانه است به طور كامل مورد بهره‌برداري صدا و سيما قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال اظهار داشت: برخي از مشكلات هم كه در برنامه‌هاي رسانه ملي ديده مي‌شود، ناشي از عدم استفاده از ظرفيت چنين مركزي است و دغدغه‌هاي جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه كه بعضاً به صورت كتبي خدمت مقام معظم رهبري و رياست صداوسيما از روي دلسوزي منتقل شده، بر همين نكته تاكيد دارد كه هنرمندان رسانه بايد از ظرفيت علمي و تحقيقي چنين مركزي استفاده كنند و اميدواریم از اين ظرفيت خوب استفاده شود.

 وی بیان داشت:  اگر از ظرفيت كارشناسان اين مركز در كارشناسي برنامه‌ها استفاده نمي‌شود. بايد حتماً اين اتفاق بيافتد و معتقدم اين مجموعه پاسخ‌گوي دغدغه هاي ديني و معارفي رسانه خواهد بود به شرط آن كه رسانه تمكين كند.

مدير حوزه علميه استان قم  اظهار داشت: حوزه علميه سرمايه‌هاي انساني و ظرفيت‌هاي خود را در اختيار دستگاه  قضا، دانشگاه ها و دستگاه هاي اجرايي گذاشته و صرف انقلاب كرده است. اما اذعان داريم كه حوزه با استفاده از ظرفيت پيروزي انقلاب اسلامي بايد بيش از اين حركت مي‌كرد و انقلاب رشد و نظام جمهوري اسلامي هم بايد بيش از اين ظرفيت حوزه بهره‌مند مي‌شدند.

وی تأكيد كرد:  حوزه و بزرگان آن براي مردم و حتي براي آحاد حوزويان بايد از طريق رسانه معرفي شوند؛ نگاه بيرون نسبت به حوزه انتظاراتي دارد و همين طور نگاه داخلي حوزه به بيرون انتظاراتي را دارد و شناساندن حوزه در تعادل اين نگاه‌ها مؤثر است.

در ابتدای این نشست،حجت‌الاسلام والمسلمين نهاوندي مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه نیز  با اشاره به اينكه رسانه يك ابزار گفتماني جدي در امر تبليغ است اظهار داشت: ايجاد مركز پژوهش‌هاي اسلامي در قم و اختصاص بحث‌هاي بين رشته‌اي دين و رسانه به اين مركز نشان از ضرورت و اهميت آن است. وی با تاكيد بر آمادگي اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي در حمايت از پايان‌نامه‌هاي حوزه در حوزه دين و رسانه اظهار داشت: لازم است فخامت حوزه و تأثيرات علمي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي اين نهاد تبيين شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha