جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لباس فروشی

حوزه/ حجت الاسلام شاه بیگی با اشاره به وجود لباس های نامتعارف در ویترین های مغازه ها گفت: متاسفانه وجود لباس های نامتعارف در ویترین مغازه ها اشاعه منکر در جامعه است.

حجت الاسلام حامد شاه بیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجاب و عفاف را عامل پیشرفت جامعه عنوان کرد و گفت: غرب می خواهد واقعه اندولس را در کشورهای اسلامی بخصوص ایران اجرا کند تا باعث فروپاشی بنیان خانواده شوند.

وی، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت: اگر هدف گذاری و سیاست گذاری ها در سطح کلان درست و دقیق صورت بگیرد و توسط نهاد های فرهنگی و امنیتی با حساسیت دنبال شود، الگو های اسلامی در سطح جامعه محقق خواهد شد.

این فعال فرهنگی با اشاره به نبود الگوی مناسب در طراحی لباس های اسلامی، گفت: تاثیر منفی فیلم ها و سریال های تلویزیون و رسانه های اجتماعی و ماهواره ها باعث شده تا الگوی اسلامی  جای خود را به الگو های غربی بدهد و هیچ تلاشی برای معرفی و ارائه الگوهای ایرانی اسلامی در رسانه های جمعی نشده است.

حجت الاسلام شاه بیگی با اشاره به وجود لباس های نامتعارف در ویترین های مغازه ها گفت: متاسفانه وجود لباس های نامتعارف در ویترین مغازه ها اشاعه منکر در  جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: در واقع ما باید نمادی از اسلام در جهان باشیم و الگو های خود را به جامعه جهانی معرفی کنیم، ولی متاسفانه الگو قرار دادن بانوان صدر اسلام همانند حضرت فاطمه زهرا(س) را به کلام بسنده کرده ایم و الگو های غربی را وارد محیط جامعه و خانواده ها می کنیم.

حجت السلام شاه بیگی، خواستار توجه بیشتر به عفاف و حجاب در جامعه شد و تصریح کرد: ما نباید عرصه مبارزه با استکبار و تهاجم فرهنگی را رها کنیم، بلکه باید با تفکر و درک فلسفه حجاب، در صحنه مبارزه جنگ نرم آماده باشیم.

این کارشناس حوزوی با اشاره به لزوم خلاقیت در ارائه فرهنگ عفاف و حجاب، ادامه داد: روحانیون ، طلاب و تمام اقشار فرهنگی جامعه باید حجاب را در قالب های هنری به جوانان و مردم معرفی کنند، زیرا امروزه رسانه ها و طیف های فرهنگی حرف اول برای تاثیر گذاری در جامعه را می زنند.

وی تاثیر ارتباط  نامحرم در جامعه  را اساس بنیان خانواده عنوان کرد و افزود: امروزه در جامعه اجتماعی، جامعه نمایش زنان برای مردان شده است، از جلوه گری های زنان در برابر چشمان نامحرمان گرفته تا گفتگوهای کاری، که این گونه موارد دچار قیاس و سرانجام تفرقه افکنی ها در بنیان خانواده می شود و پایه های یک زندگی را سست می کند که زمینه ی آسیب های اجتماعی و افزایش آمار طلاق می شود.

امام جمعه خوسف اظهار داشت: روحانیون باید بنیه های اعتقادی جامعه را تقویت کنند و مسئله عفاف و حجاب را تبیین نمایند.

وی عزم راسخ مسئولین و مراجعه ذیربط برای جلوگیری از ناهنجاری ها را خواستار شد و گفت: با قانون گذاری نمایندگان مجلس و اقدام توسط نیروهای انتظامی و طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، زمینه جمع شدن این مانکن ها و تابلو ها در شهرها باید اجرا شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha