پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیش از ۶ سال حبس برای نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی

حوزه/ یک دادگاه نظامی اسرائیلی روز گذشته نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی را به اتهام حمل چاقو و تلاش برای چاقو زدن به یک صهیونیست به ۶ سال و نیم حبس محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک دادگاه نظامی اسرائیلی روز گذشته معاوی القام نوجوان 14 ساله فلسطینی را به اتهام حمل چاقو و تلاش برای چاقو زدن به یک صهیونیست، همراه با پسرعموی 12 ساله‌اش در ماه نوامبر،  به 6 سال و نیم حبس محکوم کرد. حکم این دادگاه همچنین شامل 3 سال حبس تعلیقی، 10 ماه حبس در صورت نقض آزادی مشروط و پرداخت جریمه نقدی 26 هزار شیکل برابر با تقریبا 7 هزار دلار، توسط خانواده او شد.

نیروهای اسرائیلی پسرعموی او علی القام، که 12 سال بیشتر نداشت را نیز مورد اصابت گلوله قرار داده و به شدت مجروح کردند. این دو نوجوان یک نیروی امنیتی اسرائیلی را در ریل قطار در نزدیکی شهرک غیرقانونی پیسگات زیو در شمال بیت المقدس با چاقو مجروح کردند.

علی، 12 ساله که 3 مرتبه در ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر در مرکز مرکز تأدیب نوجوانان تحت بازداشت بسر می‌برد.

به گفته سازمان حقوق زندانیان ادامیر، 414 تن از 7 هزار زندانی فلسطینی که در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل بسر می‌برند زیر سن قانونی قرار دارند. و از ماه می تا کنون، طبق آمارها 104 تن از این نوجوانان زیر سن 16 سال هستند.

بازداشت و حبس گسترده کودکان فلسطینی بدست رژیم صهیونیستی که گاهی در زندان‌های بزرگسالان انجام می‌شود بارها به عنوان نقض کنوانسیون بین المللی حقوق کودکان، که اسرائیل در سال 1991 به تصویب رسانده، مورد انتقاد قرار گرفته است.

دراین کنوانسیون آمده است: بازداشت، حبس و زندانی کردن کودکان باید منطبق با قانون بوده و تنها به عنوان آخرین راه چاره و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha