جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، پایگاه های دینی را مرکز ارتباطات اجتماعی خواند و گفت: جایگاه مبلّغان دینی، یک سرمایه اجتماعی است که می تواند به افزایش سرمایه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بیانجامد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازمشهد، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در افتتاحیه نمایشگاه جشنواره طلایه داران هدایت در شهرستان بینالود، در جمع مبلّغان مستقر و هجرت و مسئولان این شهرستان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی تبلیغی ابراز کرد: از مهم ترین عرصه هایی که در جهت گیری افکار و رفتار جامعه می تواند تأثیر گذار باشد فرهنگ سازی تبلیغی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: دنیای کنونی به هویت افکار عمومی اهمیت فوق العاده ای می دهد و انسان با افکار و احساسات و اندیشه های خود زنده است و نسل ها با ذائقه های فرهنگی رشد و جهت گیری پیدا می‌کنند، در همین راستا جایگاه عرصه تبلیغ دینی، جایگاهی ممتاز به شمار می رود.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی افزود: اسلام پیش از آنکه یک مجموعه مناسک فقهی و اخلاقی باشد یک اندیشه اجتماعی است بگونه ای که در اسلام مناسبات اجتماعی، مراسم های دینی و تعاملات و ارتباطات بین افراد جامعه پیش بینی شده است، بنابراین پایگاه های دینی از جمله حوزه های علمیه، پایگاه های ارتباطات اجتماعی اند و هرچه در دنیای امروزی جلوتر می رویم به ساختارهایی که در متن آموزه های دینی و تعالیم اهل بیت علیهم السلام پیش بینی شده است بیش تر واقف می شویم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: افتخار روحانیت این بوده که با مردم صمیمانه زندگی کرده است و در مناسبت های اجتماعی یک تعامل صمیمانه و پویا داشته و انقلاب اسلامی ماندگاری و توانمندی اش در برابر توطئه های گوناگون به همین تعاملات اجتماعی با ادبیات دینی است، از این جهت است که جایگاه مبلّغان بسیار راهبردی و این یک سرمایه اجتماعی است که می تواند به افزایش سرمایه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بیانجامد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طراحی جشنواره طلایه داران هدایت در استان اظهار کرد: قطعاً مبلّغان ما به اقتضای مناسبت ها و شرائط منطقه تبلیغی خود، ابتکارات و خلاقیت هایی دارند که هر کدام در تعاملات فرهنگی خودشان با مردم، از آن ها بهره می برند.

در این مراسم که فرماندار، ائمه جمعه طرقبه و شاندیز و سایر مسئولان شهرستان حضور داشتند حجت‌الاسلام مرویان حسینی افزود: جشنواره طلایه داران هدایت این فرصت را فراهم می‌کند تا در یک فضای نمایشگاهی و رقابتی زمینه نشان دادن این خلاقیت ها فراهم شود تا بیاموزیم که چگونه می توان مؤثر و کارآمد بود و نیازهای مردم را در قالب های نوین بصورت بهتری ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha