پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی،  آیین افتتاح پایگاه بسیج مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: روحانیت به پیروی از اباعبدالله(ع) نشان داده که هرگاه خطری دین را تهدید کند، جان می دهد، ولی دست از دفاع از دین بر نمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، عصر امروز در آیین افتتاح پایگاه بسیج مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه نخستین شأن معصومان(ع) سخن گفتن از دین است، گفت: علاوه بر این درس و وظیفه، ماموریت دیگر روحانیت این است که هرگاه خطری دین را تهدید کند، جان می دهد، ولی دین نمی دهد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدراران انقلاب اسلامی، افزود: روحانیت از نخستین بسیجیان و در خط مقدس دفاع از اسلام ناب بوده که این امر را از اهل بیت(ع) فراگرفته اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از ضربه زدن به انقلاب ناکام مانده، اظهار داشت: آنان می خواهند جان و رگ های حیاتی انقلاب اسلامی یعنی اسلام و ولایت را از بین ببرند.

اسلام و ولایت؛ رگ حیاتی انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، ایمان و ولایت به عنوان رگ حیاتی انقلاب را موتور حرکت آن دانست و خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد به روحیه انقلابی و جهادی مردم ضربه بزند.

وی با تاکید بر اینکه نقش روحانیت در این شرایط چند برابر شده، افزود: این که مقام معظم رهبری انقلابی ماندن را در جمع روحانیت بیان می کنند، به این علت است که دشمن می خواهد با نفوذ و توسط برخی عوامل نادان، جان انقلاب را بگیرد و در این میان، نسخه درمان آن در دست روحانیت می باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مرگ تدریجی استکبار را رقم می زند، گفت: امروز به عنوان بسیج و سپاه با همه وجود از روحانیت می خواهیم که ارزش های دین و ولایتمداری را تقویت کنند.

روحانیت؛ فرمانده جنگ نرم

وی ادامه داد: روحانیت، امامت بسیج را بر عهده دارد و بر خلاف آنچه روزی فرماندهی دست دیگران بود و حوزویان کمک می کردند، امروز روحانیت فرمانده است، زیرا جنگ کنونی مرتبط با رسالت حوزه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تاکید بر اینکه کسی که امروز باید دشمن را نابود کند، روحانیت است، اظهار داشت: استکبار به این نتیجه رسیده که انقلاب توسط مردم می تواند نابود شود و باید با استحاله فکری کاری کند که در مقابل نظام اسلامی بایستند.

وی با اشاره به اینکه مردم به بصیرت نیاز دارند و روحانیت بصیرت افزاست، گفت: هدف از فعالیت بسیج روحانیت و طلاب این است که سنگر نشینان انقلاب را توسط روحانیت تغذیه فکری کنیم.

آماده همکاری با حوزه علمیه هستیم

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اعلام آمادگی در پشتیبانی و همکاری این نهاد برای انجام رسالت حوزه علمیه یعنی دفاع و تبین دین، یادآور شد: اگر حوزه علمیه بخواهد، آماده ارائه و گزارش واقعیت ها و اطلاعات جریان ها و فتنه های مختلف منطقه به حوزویان هستیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: افتتاح پایگاه بسیج شهید حجت الاسلام و المسلمین موسوی قوچانی در مرکز مدریت حوزه علمیه خراسان در راستای تحول آن باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha