جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سمیعیان مدیر مدرسه امام رضا(ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم با بیان اینکه تعیین یک هفته به عنوان هفته حجاب و عفاف تدبیر بسیار مناسبی است، گفت: ما نباید تنها به یک هفته برای پرداختن به امر مهم حجاب و عفاف اکتفا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سمعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه مساله حجاب و عفاف، یکی از مسائل بسیار مهم در زمان انقلاب اسلامی بود، گفت: بزرگان دینی ما همواره اهتمام ویژه‌ای به مساله حجاب و عفاف داشته‌اند و مخالفت آنها با رضا شاه که کشف حجاب را مطرح کرده بود موجب شد حادثه مسجد گوهر شاد پیش آید.

وی بیان کرد: حجاب همواره مورد توجه اهل دین بوده است و در زمان طاغوت نیز به دلیل اهتمام اهل دین در بسیاری از شهرهای مذهبی توجه ویژه‌ای به امر حجاب داشته‌اند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها است و پاسداشت تمام ارزش‌های دینی ازجمله حفظ حریم خانواده، رعایت محرم و نامحرم و حجاب جزو اصول اساسی آن محسوب می‌شود، اما متأسفانه بر اثر تبلیغات سوئی که ماهواره‌ها دارند احساس می‌شود که در شهرهای بزرگ ما مساله حجاب آن‌گونه که باید رعایت نمی‌شود که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه تعیین یک هفته به عنوان هفته حجاب و عفاف تدبیر بسیار مناسبی است، گفت: ما نباید تنها به یک هفته برای پرداختن به امر مهم حجاب و عفاف اکتفا کنیم؛ اصل حجاب و اهمیت آن در کانون خانواده و جامعه باید در طول سال در معرض توجه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان با اشاره به اینکه حوزه علمیه و نهادهای فرهنگی باید برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند، گفت: باید مساله حجاب و عفاف برای شهروندان در جامعه و برای خانواده‌ها به عنوان یک مساله مهم مطرح شود.

وی ابراز داشت: حجاب و عفاف مساله ای است که اختصاص به زن‌ها ندارد و مردها نیز باید این مساله را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha