پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن کریم

حوزه/ حوزه های علمیه بسترمناسبی در جهت گسترش مبانی قرآنی و تقویت انس و ترغیب جوانان به کلام آسمانی می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حامد وکیلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در رابطه با تشکیل کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات و امور شورای عالی قرآن استان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: احساس نیاز و مطالبه گری در جهت ارتقاء و افزایش فعالیت های قرآنی، با همفکری و کمک حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه صورت پذیرفت.

وی افزود: تشکیل سه کارگروه آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی و کارگروه پژوهش های قرآنی که با همکاری نهادهای دولتی در هرگروه که به ترتیب آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه پژوهش با محوریت دانشگاه ارومیه مورد پیگیری قرار می گیرد.

قاری بین المللی قرآن کریم با اشاره به همکاری حوزه علمیه خواهران و برادران استان در راستای آموزش عمومی قرآن کریم اذعان داشت: با توجه به نقش اساسی و تاثیر گذار حوزه علمیه در راستای تحقق بخشی به اهداف کارگروه قرآن در استان می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های پویای حوزه علمیه در مساجد و موسسات قرآنی و فرهنگی در جهت انس و ترغیب جوانان به کلام آسمانی بهره برد.

مسئول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات و امور شورای عالی قرآن آذربایجان غربی بیان داشت: هزینه کرد و تلاش برای بازده مطلوب در زمینه ترویج و گسترش فعالیت های قرآنی قابل لمس و راضی کننده نیست؛ لذا مسئولین دولتی و فرهنگی برای شکوفایی و تقویت فعالیت ها و آموزه های قرآن بایستی با صرف زمان و تخصیص بودجه های لازم سبب تحکیم آموزه های کلام وحی در بین جوانان و نوجوانان شوند.

وی افزود: بهره گیری از مکان مقدس مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی و دینی و ترویج فعالیت های قرآنی از جمله برنامه های مصوب در کارگروه قرآن استان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha