جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملک دار از تدوین اطلس مشاغل حوزوی خبر داد و گفت: بر این اساس مشاغل به دسته های اختصاصی، مشترک و ممنوعه تقسیم بندی شده اند.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار، در نخستین همایش روحانیون شاغل استان قزوین که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون و حوزه های علمیه در حقیقت ادامه دهندگان راه پر افتخار انبیاء هستند.

وی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر هم اکنون انبیاء و ائمه(ع) بودند برای تبیین و تبلیغ دین قطعا به سراغ روحانیون و حوزه های علمیه می آمدند، چرا که روحانیون ادامه دهندگان راه ایشان هستند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور، بیان کرد: اقامه عدل، دین، ارزش و حدود الهی از رسالت های مهم روحانیون بوده که براساس آنها باید دست مردم را گرفته و به سوی خداوند متعال رهنمود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با اشاره به تاریخ پر افتخار روحانیت، افزود: هم اکنون بشارت های بی شماری برای روحانیون وحود دارد که لطف خداوند و توجه ولی عصر(عج) به حوزه های علمیه یکی از این بشارت ها است.

وی ادامه داد: برخورداری از شخصیت های بزرگ معنوی و علمی بی نظیر یکی دیگر از بشارت ها است که شیخ طوسی، شیخ مفید، شهید اول و ثانی، علامه مجلسی و ... نمونه ای از پشتوانه شخصیت های علمی و معنوی است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه یادآور شد: امروز اگر کشتی انقلاب با این همه توطئه توانسته در جهان، مسیر درست را در پیش بگیرد به برکت رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران به عنوان فرزند حوزه بوده و حتی پوتین نیز در سفر خود به کشور به این مهم اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار خاطرنشان کرد: در حال حاضر اساتید و پژوهشگران بزرگی در حوزه های علمیه وجود دارند و وجود یک هزار و 200 استاد سطوح عالی و خارج خود مصداقی بر این مدعا است.

وی تاکید کرد: روحانیت در تمام زمینه ها درست عمل کرده و به برکت این عمل شایسته هم اکنون دست نیاز تمام وزار تخانه ها و ادارات به سوی حوزه علمیه دراز است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان  حوزه های علیمه خاطرنشان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از چهار هزار و 500 روحانی در جبهه های نبر حق علیه باطل به شهادت رسیدند که البته تعداد شهدای طلبه و روحانی بسیار بیشتر از این است، اما طلاب برای تسریع عزیمت به جبهه ها گاهی با عنوان بسیجی خود را معرفی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار همچنین از راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات روحانیون و طلاب خبر داد و عنوان کرد: چهار هزار و 700 نفر از طلاب تا کنون در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: در سال گذشته آموزش های مهارتی، مدیریتی در قم و 12 استان دیگر به روحانیون داده شد که در این جلسات شیوه برخورد صحیح با مسئولان، روش های صحیح آئین نامه نویسی، چگونگی ورود در مسایل مادی، نحوه برخورد با رسانه ها و آسیب های فضای مجازی داده شد.

این مسوول اظهار کرد: تدوین اطلس مشاغل حوزی در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس مشاغل به دسته های اختصاصی، مشترک و ممنوعه تقسیم بندی شده اند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، مشاغلی  را برای روحانیون ممنوع دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه های تربیت طلاب نباید یک روحانی وارد مشاغل ممنوعه شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha