شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین صبوری ورزشکار و هنرمند

روحانی ورزشکار و مربی شناخته شده ورزش رزمی تصریح کرد: بر اساس آموزه های اسلامی آن چه بسیار مهم تر از رسیدن به مدال قهرمانی است، دست یابی به گوهر و فضیلت پهلوانی می باشد.

حجت الاسلام  حسین صبوری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با گرامیداشت حماسه ماندگار تاریخی امام علی(ع) در مقابله و رهاوردی با عمرو بن عبدود در واقعه 17 شوال که به عنوان روز فرهنگ پهلوانی نام گذاری شده است، ابراز داشت: گرچه در دنیای امروز بیشتر به دنبال قهرمانی در ورزش هستند؛ اما بر اساس آموزه های اسلامی ما مهم تحقق فرهنگ و روحیه پهلوانی در ورزش است و این که همواره اخلاق و فضیلت انسانی را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: البته بهترین شکل این است که ما قهرمانی داشته باشیم  که قبل از هر چیز پهلوان باشد؛ لذا مهم آن است که ما به سمت تربیت و آموزش قهرمانان پهلوان منش برویم.

وی اضافه کرد: در واقع در این میان، اگر به قهرمانی هم نرسیدیم مهم نیست؛ اما باید بکوشیم که پهلوان باشیم و فتوت،‌جوانمردی و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به این که پهلوان کسی است که نفس خود را قبل از هر چیز شکست داده است، گفت: جهاد با نفس به تعبیر رسول اکرم(ص)، جهاد اکبر است که بسیار سخت تر از میدان ایثار و شهادت و جنگ با دشمنان اسلام است.

وی افزود: در دوران گذشته ما ورزشکاران پهلوانی داشته ایم همچون پوریای ولی و تختی که اصول و فضایل اخلاقی را هیچ گاه زیر پا نگذاشته و با مروت و جوانمرد بوده اند و امروز الگوهای بسیار خوبی برای جوانان ورزشکار ما هستند.

حجت الاسلام صبوری ادامه داد: ما رشته ای به نام رشته باستانی و زورخانه ای که می توانیم ادعا کنیم اولین ورزش با موزیک است که با آموزه های دینی و ایرانی ما کاملاً هماهنگ است؛ البته موسیقی مجاز و شرعی که در آن اشعار حماسی و عمدتاً در مدح مولا علی(ع) خوانده می شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha