شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فاطیما مانجی

حوزه/ فاطیما مانجی خبرنگار کانال انگلیسی گزارش مربوط به حمله تروریستی نیس را خوانده بود، که در پی این ماجرا مقاله نویس روزنامه سان پخش این خبر را توسط یک خبرنگار زن مسلمان و محجبه مورد انتقاد قرار داده بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»یک خبرنگار تلویزیونی مسلمان از کشور انگلستان روز گذشته علیه یکی از مقاله نویسان روزنامه "سان روپرت مرداخ" شکایت کرد که پوشش حجاب او را در حین خواندن گزارش خبری مربوط به حمله تروریستی اخیر در نیس فرانسه مورد انتقاد قرار داده بود.

فاطیما مانجی خبرنگار کانال خبری 4 اوایل ماه امسال گزارش مربوط به حمله تروریستی نیس را از استودیوی خبری لندن خوانده بود، که در پی این ماجرا کلوین مکنزی مقاله نویس در روزنامه "سان" پخش این خبر را توسط یک خبرنگار زن مسلمان و محجبه مورد انتقاد قرار داده بود.

در این راستا "بن دی پیر" سرپرست شبکه خبری کانال 4 گفت: این مقاله روزنامه سان ناقض تعداد زیادی از مفاد کد ویراستاری از جمله تبعیض، آزار و اذیت، ارعاب و عدم صحت اطلاعات بوده است.

در این میان روزنامه سان نیز نزدیک به 1 هزار و 700 شکایت به خاطر انتشار مقاله مکنزی و توهین او به خبرنگار زن مسلمان و محجبه از سوی خوانندگان دریافت کرده است.

برپایه این گزارش به نقل از msn.com، به گفته پیر، هاردی جان مدیر اجرایی شبکه خبری نیز با حمایت از فاطیما، از این روزنامه شکایت کرده است.

پیر در این باره گفت: آنچه ما نمی‌توانیم بپذیریم این است که یکی از کارمندان و خبرنگارانمان تنها به خاطر مسائل مذهبی و دینی مورد انتقاد قرار بگیرد. مکنزی در ستون خود نوشته بود که چشمانش به سختی می‌توانستند باور کنند که ببینند یک زن جوان با حجاب اسلامی از لندن حمله تروریستی در شهر ساحلی فرانسه را گزارش کند!

شکایت‌های متعدد علیه این مقاله کار را به جایی رساند که سخنگوی روزنامه در پاسخ خبرنگاران گفته بود که هیچ جوابی برای این مسئله ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha