پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلیمن احمد عابدی،مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: عربستان سعودی ماشین حرکت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه است و نظام اسلامی در مقابل آن ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز با بیان این که در گزارش کنگره آمریکا، بر نقش عربستان در حوادث 11 سپتامبر اشاره شده است، تصریح کرد: 11سپتامبر سناریوی بود که توسط آمریکایی ها نوشته، کارگردانی و بازی شد، چرا که آنها اهل دسیسه، دروغ و توطئه هستند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس به سخنی از مولای متقیان حضرت علی(ع) که می فرمایند، " دشمن حق  ، هوا و هوس است" اشاره کرد و ابراز داشت: آنچه باعث انکار حقایق توسط آمریکایی ها شده است، هوا، هوس و شیطان صفتی آنها است که باعث می شود نتوانند متن حقیقت این حوادث را به افکار عمومی دنیا عرضه کنند.

وی ادامه داد: طبعاً انسان های هوس باز و شیطان صفت دچار بحران های فکری، عقلی و دانشی می شوند و امور واقعی را به اموری ضعیف و نحیف تبدیل می کنند که در همین راستا گزارش کنگره آمریکا درباره 11 سپتامبر از دیدگاه فکری آمریکایی ها نشات گرفته و نباید انتظار داشت که با عربستان برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطر نشان کرد: وقتی عربستان تامین کننده بخش مهم اقتصاد آمریکا است، نباید منتظر واکنش آمریکایی ها در برابر نقش آل سعود در حوادث 11 سپتامبر باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس اضافه کرد: آمریکایی ها به خوبی می دانند که قطع رابطه عربستان با آنها نه تنها از نظر اقتصادی، بلکه از نظر سیاسی هم آمریکایی ها را به چالش می کشد، به این دلیل که کشورهای عربی از عربستان به عنوان یک بزرگتر حرف شنوی دارند.

وی با بیان این که کشورهای عربی از نظر فکری، بینشی، مذهبی و اخلاقی به عربستان وابستگی های زیادی دارند، تصریح کرد: هر واکنشی از طرف آمریکایی ها نسبت به عربستان، قطعا با واکنش شدیدی تری از طرف کشورهای عربی پاسخ داده می شود که در همین راستا آمریکایی ها در برابر نقش عربستان در حوادث 11 سپتامبر سکوت اختیار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی یادآور شد: آمریکا و رژیم صهونیستی نسبت پدر و فرزندی به هم دارند و آنچه که آل سعود برای رژیم صهونیستی،آمریکا و امثال آنها به وجود می آورد این است که رژیم غاصب صهونیستی  و دنیای استکبار در کنار عربستان و به وسیله آل سعود چرخ های مبارزه با باطل، شهادت طلبی و مقاومت را از کار بیاندازد.

وی، به نقش ارزشمند و تعیین کننده نظام اسلامی در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی ایران یک نظام الهی، قرآنی، دینی و مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) است و شاخصه بارز آن ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و صهونیسم جهانی است.

مدیر حوزه علمیه شیراز، از نظام اسلامی به عنوان تنها نظام موجود در دنیا که ابهت و شکوه پوشالی اسکتبار جهانی و ابرقدرت ها در هم شکسته است، یاد کرد و بیان داشت: بر خلاف آل سعود که بازوی حرکت های استکبارجهانی است، نظام اسلامی منعکس کننده ارزش های انسانی مثل استقامت، ایثار و شهادت است که نمونه بارز آن دفاع جوانان ما از حریم اهل بیت(ع) در برابر گروه های تکفیری از جمله داعش است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha