شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
به گفته سازمان ملل، داعش مسئول تقریبا ۴۰۰ حمله تروریستی در ماه مبارک رمضان

حوزه/ لابوردی رئیس بخش مبارزه با تروریسم سازمان ملل گفت که بیشتر حملات داعش در ماه رمضان یعنی از ۶ ژوئن تا ۵ جولای در عراق و سوریه رخ داده‌است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»رئیس بخش مبارزه با تروریسم سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که در ماه مبارک رمضان گروهک تکفیری داعش مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم حداقل 393 حمله تروریستی مختلف در 16 کشور مختلف را برعهده داشته است.

جین پائول لابوردی رئیس کمیته اجرایی بخش مبارزه با تروریسم سازمان ملل در این باره گفت: درحالی که توسعه سرزمین‌های تحت سلطه داعش متوقف شده و در مناطقی نیز قلمرو تحت سلطه آن‌ها کاهش یافته است اما این گروهک تکفیری با ادامه حملات این چنینی از یک سازمان نظامی به یک تشکیلات تروریستی حقیقی تبدیل شده است.

برپایه این گزارش به نقل از wsj.com، به گفته لابوردی بیشتر حملات داعش در ماه رمضان یعنی از 6 ژوئن تا 5 جولای در عراق و سوریه رخ داده‌اند. یکی از این حملات در 28 ژوئن در استانبول رخ داد که در آن بمبگذاران انتحاری در پرجمعیت‌ترین فرودگاه ترکیه 41 نفر را کشته و عده زیادی را مجروح کردند.

لابوردی گفت: تردیدی وجود ندارد که تهدید تروریسم در بسیاری از مکان‌ها ماندگار و دائمی و متاسفانه موثق باقی مانده است و دنیای ما به این زودی‌ها به مکان امن‌تری برای زندگی تبدیل نخواهد شد.

ابومحمد عدنانی یکی از فرماندهان ارشد و سخنگوی داعش در بیانیه‌ای که در اینترنت منتشر شد ماه رمضان را ماه تهاجم و جهاد و ماه فتوحات معرفی کرده و از طرفدارانش خواسته بود که آماده و مهیا باشند. او همچنین از حامیان داعش در سرتاسر دنیا خواست تا ماه رمضان را به ماه نابودی کافران در همه جا خصوصا سربازان کافر اروپایی و آمریکایی تبدیل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha