جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت اظهار داشت: امروزه حکام ظالم موجود در کشورها باید از سرنوشت محمد رضا پهلوی شاه ظالم ایران، صدام، قذافی و مبارک و سادات عبرت گرفته و درس بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت در نشست اخلاقی اساتید و طلاب این حوزه با اشاره به جنایت های امروزه و سکوت برخی از حاکمان و رهبران کشورها، اظهار داشت: انسان ایده آل عقل و شرع، انسانی است که با ظلم مبارزه کند و مظلوم را یاری رساند.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت بیان کرد: درخت شوم ظلم باید ریشه کن شود؛ انسان نباید با تحمل ظلم، ظالم پرور باشد، بلکه همگان باید ظلم ستیز باشند.

وی در ادامه گفت: والیان و حاکمان و قاضیان نباید از قدرت و موقعیت خود، سوء استفاده کنند و به حق مردم تجاوز نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نژاد تصریح کرد: مردم نیز باید بیدار و هوشیار باشند و اجازه ندهند که ظالمان قدرت پیدا کنند و نظام خبیث ظالم و مظلوم به وجود بیاید.

استاد حوزه علمیه فارس گفت: امروزه حکام ظالم موجود در کشورها باید از سرنوشت محمد رضا پهلوی شاه ظالم ایران، صدام، قذافی و مبارک و سادات عبرت گرفته و درس بیاموزند.

وی با اشاره به درس عبرت گرفتن حاکمان ظالم و رهبرانی که در این جنایت ها سکوت اختیار کرده اند، خاطر نشان کرد: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید که "مَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ وَ مَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ وَ مَنْ فَهِمَ عَلِمَ" هر کس عبرت گیرد، صاحب بصیرت می شود و هر کس صاحب بصیرت شود، میفهمد، و هر کس می فهمد، عالم می شود.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت در پایان گفت: برای هر انسانی به ویژه حاکمان و رهبران، هیچ جامعه ای زیباتر از جامعه ی عدالت و هیج لباسی زشت تر از لباس ظلم و ستم نمی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha