جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد رضا صالحیان

حوزه/ حجت الاسلام صالحیان گفت: شاخصه های قدرت در هر نظامی سه عامل، نخست "علم"، "اقتصاد مستقل" و "ایمان و معنویت" است، بحث ایمان و معنویت از محور های قدرت بوده و فلسفه برگزاری نماز جمعه نیز حفظ اعتقادات، باورها و قدرت معنویت در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران به امامت آیت الله طالقانی اظهار کرد: نماز جمعه به حق و شایسته یکی از ارکان حفظ نظام است.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، بالغ بر ۸۵۰ نماز جمعه در سطح کشور برگزار می شود، گفت: استان اصفهان با  برگزاری 87 نماز جمعه به صورت همزمان در سراسر استان،  بیشترین تعداد نقطه محل های اقامه نماز جمعه را در کشور دارا است.

حجت السلام صالحیان افزود: ستاد برگزاری نماز جمعه یکی از ارکان مهم نماز جمعه است که در سطح استان بالغ بر یک هزار و 500نفر از خواهران و برادران غالبا به صورت فی سبیل الله مشغول به خدمت در این عرصه هستند.

وی تاکید کرد: دستور العمل فعالیت ستاد های نماز جمعه در سطح کشور یکسان است، ولی جوان گرایی و جذب جوانان یکی از سیاست ها و اولویت ها است، همچنین جوان محوری جز اولویت های نماز جمعه استان است، استفاده از دانشجویان برای تبیین افکار و اندیشه های خود از طریق تریبون سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از جمله راهکارهای تعریف شده است.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان عنوان کرد: معتقدیم شاخصه های قدرت در هر نظامی سه عامل، نخست "علم"، "اقتصاد مستقل" و "ایمان و معنویت" است، بحث ایمان و معنویت از محور های قدرت بوده و فلسفه برگزاری نماز جمعه نیز حفظ اعتقادات، باورها و قدرت معنویت در جامعه است.

حجت الاسلام صالحیان خاطرنشان کرد: امام جمعه از دیگر ارکان نماز جمعه است، امام جمعه باید فردی ساده زیست، بصیر، فهیم، دارای مدیریت  سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد. ائمه جمعه باید بحران های فرهنگی را مدیریت کنند.

وی در ادامه از راه اندازی سایت "اجنا" به منظور یکسان سازی شعارهای نماز جمعه و درج اخبار مربوط به نماز جمعه خبر داد و اضافه کرد: ستادهای نماز جمعه اتاق فکر امام جمعه در تعیین موضوعات محسوب می شوند، تاکید این اتاق فکرها بر فرمایشات رهبری است .

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان اذعان کرد:متاسفانه در سه دهه گذشته در امر مصلی سازی کوتاهی شده است، اما در چند سال اخیر نهضت مصلی سازی در سطح استان و کشور به راه افتاده و برهمین اساس در حدود 20 مصلای در حال ساخت در سطح استان اصفهان است.

وی یادآور شد: معتقدیم که مصلی ها باید بهترین مکان و مناسب ترین نقطه شهر باشند تا با ایجاد فضای بزرگ و مناسب محلی برای جذب جوانان و خانواده ها باشند، یک مصلی علاوه بر فضای مناسب اقامه نماز، باید دارای فضای آموزشی، فرهنگی، خیمه های سلامت برای حضور پزشکان، کتابخانه ها، محلی برای نمایشگاه های فرهنگی، خیمه های مشاوره خانواده و دینی  و مهدآدینه برای کودکان باشد.

حجت الاسلام صالحیان درپایان از مشارکت و حضور بالغ بر 87 امام جمعه ثابت و حدود 200 روحانی به عنوان ائمه جمعه موقت درسطح استان خبر داد.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha